اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
حالا رئال مادرید نه غروری دارد و نه شانسی برای کسب قهرمانی در لالیگا و کوپا دل‌ری، آنها باید برای کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان بجنگند و امیدوار به شکست پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باشند. رئال‌مادرید زیدان روزهای بدی را پشت سرمی‌گذارد ؛ تیمی که در افتخارات اروپایی بی همتا بود حالا در بازی‌های ساده لالیگا هم به مشکل می‌خورد. چرا رئال زیدان این‌طورشد و دلیل اصلی بحران قوهای سفید چیست؟
به گزارش عصرایران ، هرچند رئال‌مادرید یک بازی کمتر دارد اما فاصله 19 امتیازی بارسا و رئال در پایان هفته بیست و یکم لالیگا غیرقابل هضم است. رئال‌مادریدی که در ابتدای فصل با پیروزی رفت و برگشت ال کلاسیکو شروع کرد حالا در هفته ای یک امتیاز از بارسا عقب افتاده و بسیار بد نتیجه می‌گیرد. اوضاع بد تیم سفیدپوش مادرید کار را به جایی رسانده که رقابت‌اش باید با تیم‌های پایین‌تر بر سر سهمیه چهارم لیگ قهرمانان اروپا باشد.آنها نه تنها در لالیگا بدهستند که در کوپادل‌ری یا همان جام حذفی هم در برابر رقبای بی نام و نشان بازی رفت را پیروز می‌شوند و در سانتیاگو برنابئو با نتایج 3-3 و 2-2 متوقف می‌شوند. شرایطی که مادریدی ها سال‌هاست تجربه نکرده‌اند. البته که هنوز دستمال‌های سفید در ورزشگاه برنابئو به اهتزاز درنیامده‌اند . دستمال‌هایی که هواداران بالا می‌گیرند و با آن پایان مربیان را رقم می‌زنند. اما این عدم اعتراض هم به خاطر محبوبیت باورنکردنی زیدان است و کسی نمی‌داند زیزو تا چه زمانی می‌تواند از این محبوبیت برای ماندن در صندلی مربیگری و نتیجه نگرفتن استفاده کند. اما رسیدن زیدان و رئال به این روزها از همان روزهای اول فصل استارت خورد . با دلایلی که حالا برای نتیجه نگرفتن رئال‌مادرید کامل به نظر می‌رسد.

ستاره‌های ناراضی 
رونالدو راموس جز اولین ستاره‌هایی بودند که از همان ابتدای فصل ناراضی بودند. کریس رونالدو کمافی سابق با پرس مدیررئال مشکل دستمزد دارد. رونالدو همیشه در رئال مادرید دستمزد کمتری از مسی و نیمار می‌گرفته و از ابتدای فصل و با جا به‌جایی نیمار و مشخص شدن دستمزدش رونالدو درخواست تمدید قرارداد و نارضایتی داشت. نارضایتی‌ای که ادامه ناراحتی رونالدو از محکوم شدنش در دادگاه مادرید به فرار مالیاتی بود. رونالدو البته از جدایی پپه هم ناراضی بود و کلا به فروش چند بازیکن اعتراض کرد. بازیکنانی از جمله خامس و موراتا و پپه از رئال خارج شده بودند .به غیر از رونالدو ، راموس هم معترض بود . او به جدایی بازیکنان رئال و خالی شدن نیمکت اعتراض داشت. هرچند ادامه اعتراض رونالدو سبب شد راموس به نفع رئال در برابر ستاره پرتغالی قرار بگیرد . اما این مساله هیچ‌وقت سبب نشد که دل ستاره‌ها پرس که این مجوز را صادر کرده و زیدان که موافقت کرده صاف شود. اعتراض‌هایی که بعد مشخص شد درست بوده و به کل تیم هم سرایت کرد.

نیمکت خالی شده 
در ابتدای فصل وقتی آسانسئو جلوی بارسا به زمین آمد و گل زد دیگر همه تصور کردند که تاکتیک رئال مادرید در حفظ جوانان و فروش ستاره های این تیم درست بوده.پرس در یک عملیات انتحاری موراتا و خامس را به چلسی و بایرن تقدیم کرد. بازیکنانی که در ترکیب اصلی نبودند اما می‌توانستند در ادامه فصل به کمک زیدان بیایند. با این همه تصور این بود که جوانان مادریدی جای بازیکنان ترکیب اصلی را پر خواهند کرد و نیمکت خالی شده خودنمایی نمی کند. اما در حقیقت این‌طور نشد. هرچقدرکه فصل جلوتر می‌رفت نمایش جوان‌ها دست کمی از ترکیب اصلی نداشت و در حقیقت رئال روی نیمکت احساس کمبود می‌کرد. حالا قسمت دیگری از بازیکنان تیم به منتقدان تصمیم‌گیری تبدیل شده بودند. انها حس می‌کردند اگر خامس و موراتا بودند در بازی‌هایی که کار گره می‌خورد می توانستند کاری از پیش ببرند. اما نیمکت خالی شده رئال هم از نظر فنی مشکلاتی به وجود آورد و هم از نظر روحی سبب شد که بازیکنان توجیهی برای بازی‌های ضعیف تیم داشته باشند.

افت CR7
شاید اگر در دیدار ابتدای فصل رونالدو داور را هل نمی داد هیچ‌وقت شرایط رئال هم این‌طور نمی‌شد. اما ستاره پرتغالی در اعتراض به داور کنترل‌اش را از دست داد و 5 جلسه محروم شد. محرومیت 5 جلسه‌ای رونالدو به مثابه افت او و بعد افت رئال مارید بود. رئال بدون رونالدو بد بازی کرد، رونالدو از نظر روحی به هم ریخت و در بازگشت هم هیچ وقت نتوانست منجی رئال باشد. ستاره پرتغالی که همیشه با گل‌هایش بخش اعظمی از بار نتیجه‌گیری رئال را بر دوش دارد در این فصل فقط 4 گل زده است. او هرچند آقای گل چمپیونز لیگ است اما در لالیگا عملا گلی نزده و تیمش را به این وضعیت انداخته است.حالا هم که قراردادش را تمدید نمی‌کنند و زمزمه‌های جدایی او از رئال شنیده می‌شود. رونالدو این روزها و در بحران تیم مادریدی فیلم‌هایی در اینستاگرامش می گذارد که نشان می‌دهد با خانواده و دوستانش خوش و خرم است. اتفاقی که طرفداران رئال را خوشحال نخواهد کرد.او به دنبال افزایش دستمزد است و هواداران به دنبال نتیجه‌گیری که این دو هدف فعلا متضاد هم هستند و روزهای تلخ‌تری را برای رونالدو بعد رئال رقم خواهد زد. 
معصومیت از دست رفته
رد کردن کپا در نقل و انتقالات حسابی به زیدان ضربه زد. شاید نشود عدم جذب یک دروازه بان در نقل و انتقالات را به دلیل‌های بحران رئال پیوند زد اما این اتفاق به محبوبیت ومعصویت زیدان حسابی ضربه زد.ماجرا از این جا شروع شد که پرز در نقل و انتقالات به دنبال جذب یک دروازه بان بود و با کپا به توافق رسید. اما زیدان این توافق را رد کرد. تصمیم زیدان اشتباه نبود چون هم ناواس عملکردخوبی دارد و دروازه بان دوم رئال خوب بوده است . اما دلیل زیدان فنی نبود.دروازه بان سوم رئال مادرید در حال حاضر پسر زیدان است و اگر کپا جذب شود او برای تمرین باید به تیم دیگر رئال مادرید برود یعنی عملا زیدان با رد کپا پسرش را در تیم اصلی حفظ کرد.ترجیح دادن منافع شخصی در این سطح اگر محبوبیت زیدان را در میان هواداران کم نکند به مقبولیتش در میان بازیکنان ضربه زده و درآینده بیشتر خواهد زد. در اصل این اتفاق به بحران رئال مادرید ربطی ندارد اما زیدان را در بحرانی فرو خواهد برد که حتی به دلیلی برای ساده شدن اخراجش هم تبدیل شود.

غرور و غرور و غرور
هرچند استفاده ازاین کلمه کلیشه‌ای به نظرمی‌رسد اما بحران غرور رئال از همان بازی ابتدای فصل رقم خورد. تیم زیدان یازدهمین قهرمانی چمپیونز لیگ را به دست آورده بود و رسما در افتخارات از دسترس همه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان خارج شده بود. دو قهرمانی پیاپی برای بازیکنان زیدان ظاهرا مثل سم عمل کرده بود و اگر آن قهرمانی‌ها سم نداشت قهرمانی در سوپرجام داشت. رئال‌مادرید بدون جذب ستاره در نقل و انتقالات و با رد کردن چند بازیکن مقابل بارسا قرار گرفت. آنها رفت و برگشت بارسا را شکست دادند و در هم کوبیدند و بدترین نتیجه بارسا را در سالهای اخیر رقم زدند. به نظر می‌رسد رئال پس از این پیروزی لالیگا را هم تمام شده فرض کرد. غرور در مادرید به سان دشنه ای پشت به کمر تیم وارد شد و هفته به هفته بیشتر فرو رفت. حالا رئال مادرید نه غروری دارد و نه شانسی برای کسب قهرمانی در لالیگا و کوپا دل‌ری، آنها باید برای کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان بجنگند و امیدوار به شکست پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باشند.  کارشناسان هرچند دلایل زیادی برای افت رئال مادرید می آورند اما بحران این تیم به نظرمی رسد از همان ابتداو با غرور استارت خورده و به نظر می‌رسد فرار از آن سخت باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار