اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
استاندار خوزستان در آیین افتتاح مدرسه دعبل خزاعی: مدارس ساخته شده توسط توسعه نیشکر با تجهیزات کامل تحویل داده می شود / بعد از 13سال با همت توسعه نیشکر مدارس کانکسی در شهرستان کارون برچیده شد
شریعتی: توسعه نیشکر پس از ساخت مدرسه تمامی امکانات و تجهیزات لازم آموزشی برای دانش آموزان را فراهم می کند و این کار قابل ستایش است.
به گزارش شوشان استاندار خوزستان صبح امروز 21 بهمن ماه 96 در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه دعبل خزاعی در روستای مبارکه 3 بخش سویسه شهرستان کارون با اشاره به اینکه مدارسی که توسط توسعه و نیشکر ساخته می شود کاملا تجهیز شده و به آموزش و پرورش تحویل داده می شوند، افزود: شرکت توسعه نیشکر پس از ساخت مدرسه تمامی امکانات و تجهیزات لازم آموزشی برای دانش آموزان را فراهم می کند حتی نیاز آنان به البسه را تامین می کند و این کار قابل ستایش است.

وی اقدامات اینچینی را ماندگار دانست و تصریح کرد: هر عملی که سبب ارتقای زیرساخت های آموزشی و فرهنگی شود اثر گذار است چون زمینه رشد و توسعه در جامعه را فراهم می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 192 کلاس درس با 38 هزار و 500 مترمربع زیربنا و اعتبار 380 میلیارد ریال افتتاح شدند، گفت: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و ما استان را از نظر استانداردها و زیرساخت‌های توسعه‌ای در آموزش به متوسط کشوری و بالاتر از آن برسانیم.

شریعتی افزود: کارون اولین شهرستانی است که مدارس کانکسی در آن برچیده می‌شود. اواخر سال گذشته، مجموعه مدیریت استان تصمیم گرفتند که مدارس کانسکی را تا پایان سال 97 به جز در موارد معدود در مناطق عشایری و کوچ‌رو که صعب‌العبور هستند، جمع‌آوری کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این کار انجام شد. امسال بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه، کلاس‌های آموزشی و آزمایشگاه‌ها به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کرده است. اعتبار نوسازی مدارس ظرف مدت یک سال به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد تا زیرساخت‌های آموزش استان اصلاح شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین برای مشارکت شرکت‌های مختلفی که در استان در حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی شد تا چنین خدماتی را ارائه دهند. ابتدا در غیزانیه، جشن برچیده شدن کلاس‌های کانکسی برگزار شد. در غیزانیه بیش از 44 کلاس کانکسی وجود داشت که این کلاس‌ها در مدت یک سال جمع‌آوری شدند. امیدواریم تا پایان سال 97، تمام کلاس‌های کانکسی در استان جمع‌آوری شوند و این چهره زشت از استان جمع شود و شرایط را برای دانش‌آموزان اصلاح کنیم.

شریعتی ادامه داد: دانش‌آموزان ما کسانی هستند که آینده کشور با فکر، خرد و دستان پر توان آن‌ها ساخته می‌شود، شایسته است که این افراد در یک شرایط نرمال تحصیل کنند تا متناسب با شرایطی که در آن رشد کرده‌اند، کشور را آباد کنند. باید حتما به مسائل زیرساختی در حوزه آموزش و سلامت توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: دانش‌آموزان این روستا 13 سال است که در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند. این زیبنده ما نیست. گاهی در برخی مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس شاهد چنین شرایطی هستیم. اما چنین منطقه‌ای که تا چنین حد به مرکز استان نزدیک است، صعب العبور نیست یا شرایط خاصی ندارد و وجود چنین مدارسی تا حدی ناشی از کم‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی است.


























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار