اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان:
صابر عليدادی: هدف از اجرای طرح جامع آبرسانی تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم شهرهای اندیمشک از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال 1425 می باشد.
بهره برداری از فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در ظهر امروز 21 بهمن ماه با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان  به بهره برداری رسید.

صابر عليدادی، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در رابطه با طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک گفت: با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم شریف شهرهای اندیمشک ، حسینیه، بید روبه، آزادی و چم گلک و تعداد 200 روستاهای تابعه شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال 1425 طراحی و در حال اجرا می باشد. 

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: جمعیت تحت پوشش طرح 250،000 نفر و نیاز آبی 9/39 میلیون متر مکعب در سال می باشد. اعتبار مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی 293 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در 2 فاز در حال انجام است. احداث 64000 متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب شامل 2 واحد مخزن 20000 متر مکعبی و 4 واحد مخزن 6000 مترمكعبي ، ساختمان بهره برداری، آزمایشگاه و انبار ، حفاري و تجهیز 12 حلقه چاه جمعاً به ظرفیت 760 لیتر بر ثانیه معادل 65 هزار متر مکعب در شبانه روز، اجرای سیستم لوله کشی بین مخازن و تلمبه خانه تاسیسات آبرسانی به اندیمشک ،اجرای 25 کیلومتر خط لوله در اقطار 500 تا 1200 میلیمتر فولادی و GRP، حفاری و تجهیز یک حلقه چاه تامین آب شرب شهرهای حسینیه و بید روبه و روستاهای مسیر از فعالیت هایی است که در فاز اول برای افق سال 1400 و جمعیت 175000 نفر انجام گردیده و به بهره برداری رسیده است.

همچنین کامران زند وکیلی، مدیر دفتر طرح های آبرسانی شمال شرق در سازمان آب و برق خوزستان، اعتبار هزینه شده در فاز اول را 380 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: فاز دوم طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک که از دی ماه سال 1396 شروع گردیده برای افق سال 1425 و جمعیت 250،000 نفر مطالعه و طراحی گردیده است. دوره اجرای طرح 5 ساله و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری کامل از طرح 250 میلیارد تومان می باشد. 

مدیر دفتر طرح های آبرسانی شمال شرق در سازمان آب و برق خوزستان  در رابطه با پروژه های اجرایی فاز دوم افزود: پروژه های اجرایی فاز دوم از احداث آبگیر و تصفيه خانه طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در ساحل راست رودخانه دز محدوده روستاي قلعه مختار به ظرفیت 1266 لیتر بر ثانیه معادل 109400 متر مکعب در شبانه روز، تهیه لوله های فولادی و اجرای خط انتقال از آبگير تا  تصفيه خانه طرح جامع به قطر 1200 ميليمتر، حفاری و تجهیز 3 حلقه چاه بهره برداری در منطقه چم گلک اندیمشک ، احداث ساختمانها و نیز تهیه و نصب تجهيزات مکانیکی، برقی، کنترل و ابزار دقیق تلمبه خانه، کلر زنی، دیزل ژنراتور و سایر تاسیسات طرح، خريد لوله و اجرای خط انتقال 500 میلیمتری فولادی تامین آب منطقه قلعه لور به طول 5200 متر، آبرسانی به شهرهای جدید شهرستان اندیمشک شامل شهرهای حسینیه ، بید روبه، آزادی و چم گلک و خرید انرژی و نصب فیدر اختصاصی طرح تشکیل می شود که اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری کامل از طرح 2500 میلیارد تومان می باشد.





















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار