اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی مراسم افتتاح مدرسه:
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی گفت: یکی از بهترین مسیرهایی که شرکت توسعه نیشکر از آن طریق می تواند به ایفای مسئولیت اجتماعی خویش بپردازد، مدرسه سازی است. ...
محمدامین روزبخش‌زاده صبح امروز ۲۱ بهمن ماه ۹۶ در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه دعبل خزاعی گفت: یکی از بهترین مسیرهایی که شرکت توسعه و نیشکر از آن طریق می تواند به ایفای مسئولیت اجتماعی خویش بپردازد، مدرسه سازی است. از این رو در اردیبهشت ماه سال جاری عملیات ساخت مدرسه سه کلاسه دعبل خزاعی با نظر مساعد هیئت مدیره آغاز شد و در دی ماه برای بهره برداری تجهیز و آماده شد.



وی با بیان اینکه کلنگ ساخت این مدرسه اواسط تیرماه به زمین زده شد، افزود: این مدرسه در مجموع دارای ۷۵۰ مترمربع مساحت و  ۱۶۹ مترمربع زیربناست و گنجایش حدود ۹۰ دانش‌آموز را دارد که با پیگیری های فرماندار شهرستان کارون با هدف برچیده شدن کلاس های کانکسی در این شهرستان ساخته شده است.

روز بخش زاده احداث مدرسه در مناطق کم برخوردار را یک فعالیت متفاوت فرهنگی عنوان کرد و گفت: حضور استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه این مدرسه نشانگر دانایی و فرهیختگی ایشان و توجه و نگاهی است که به فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان دارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکر فعالیت های فرهنگی زیادی در مناطق مجاور شرکت های کشت و صنعت انجام می دهد، گفت: برقراری امنیت اجتماعی یکی از آثار مثبت حضور کشت و صنعت های نیشکر در استان است. در عین حال اگر فعالیت مجموعه این  کشت و صنعت ها نبود، ۶۵ هزار هکتار از زمین های این منطقه مورد کشت قرار نمی گرفت و به کانونی برای  ریزگردها در استان تبدیل می شد. از این رو می توان اظهار کرد که تراز زیست محیطی ما کاملا مثبت است.

مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی رشد جمعیت روستایی در کشور را منفی عنوان کرد و گفت: در مناطق روستایی اهواز در بخش جنوبی، از سال ۹۰ تا ۹۵  با افزایش جمعیت روستایی مواجه بودیم و تعداد افراد ساکن در روستایی مثل سوسیه  از حدود ۱۸ هزار نفر به ۲۱ نفر رسیده است و  سیری مخالف استان و کشور را طی کرده است که این امر به برکت وجود شرکت های توسعه نیشکر حاصل شده است.

وی همچنین با اشاره به تالاب شادگان گفت: تغذیه این تالاب در طی ۵ سال گذشته از زهاب های شرکت های کشت و صنعت صورت می گیرد و اگر این زهاب ها نبود، تالاب شادگان در وضعیت خطر قرار می گرفت.

روز بخش زاده اشتغال ایجاد شده توسط کشت نیشکر را حدود ۲/۵ برابر کشت دیگر گیاهان زراعی عنوان کرد و افزود: زراعت هیچ گیاهی به اندازه نیشکر اشتغال ایجاد نمی کند و کشت و صنعت دعبل خزاعی  سالانه حدود ۳ هزار نفر را در این شرکت به کار گیری می کند که حدود ۹۹ درصد این افراد بومی و بین ۶۳ تا ۶۵ درصد آنها از ساکنان روستاهای مجاور کشت و صنعت ها هستند.

گفتنی است؛ مدرسه سه کلاسه دعبل خزاعی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال صبح امروز با حضور استاندار خوزستان در روستای سویسه از شهرستان کارون با حضور مسئولین استانی و محلی افتتاح شد.

این مدرسه ابتدایی برای دانش آموزان روستایی در ۲۵ کیلومتری جاده اهواز ـ آبادان احداث شده است.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار