اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در حوزه امور شهروندی با تصریح به اینکه رابطه بین شهروندان، ادارت وسازمان ها باید ترمیم شود افزود: باید ادارات را در بحث رعایت حقوق شهروندی به چالش بکشیم و فرهنگ پاسخگویی به مراجعه کننده را بین مسئولان نهادینه کنیم.
پروانه ولوی سه شنبه در نشست خبری پیرامون همایش حقوق شهروندی در استانداری خوزستان، با اشاره به برگزاری همایش حقوق شهروندی اظهار کرد: خوزستان پس از تهران دومین استان در برگزاری همایش حقوق شهروندی و جشنواره رسانه ای است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی دارند گفت: حقوق شهروندی امری 2 سویه است؛ از سویی مردم باید از حقوق خود مطلع شوند و از طرف دیگر مسئولان باید درک کنند که نحوه عملکرد آنان توسط رسانه ها منعکس می شود.

ولوی با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری برای نهادینه شدن حقوق شهروندی باید صورت گیرد افزود: باید با همکاری رسانه ها به دنبال ایجاد تحول در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی نه تنها در کارگاه ها و همایش ها بلکه در بطن جامعه باید آموزش داده شود، گفت: با همکاری اساتید دانشگاه شهید چمران نیازسنجی در سطح استان در بحث حقوق شهروندی صورت گرفت؛ طبق نتایج این پژوهش گروه سنی نوجوانان، جوانان، کودکان، میانسالان و سالمندان به ترتیب در اولویت توجه به بحث حقوق شهروندی قرار دارند.

ولوی تصریح کرد: نکته جالب در این نظرسنجی این است که تمام گروه های سنی آموزش حقوق شهروندی را یکی از مهم ترین اولویت های مربوط به خود عنوان کرده بودند.

26 بهمن ماه سال جاری همایشی با عنوان حقوق شهروندی و جشنواره رسانه ای در استان خوزستان برگزار می شود. 

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وزیر دادگستری، وزیر کشور ومشاور رییس جمهور در امور ادیان و اقوام از مدعوین این همایش هستند. 

بنابر این گزارش، ٢٩ آذرماه ١٣٩٥، منشور 120 ماده ای حقوق شهروندی در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» رونمایی شد.

منشور حقوق شهروندی سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم است و رئیس‌جمهوری هم خود را مکلف کرده است که هر ساله گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را به ملت ارائه دهد و در صورت نیاز، منشور را روزآمد کند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار