اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
عضو شورای شهر اهواز:
حسین حیدری: شرایط اقلیمی و تأسیسات نفتی در حوزه دشت آزادگان، موجب خشک شدن بخش عظیمی از تالاب هورالعظیم و کم‌آبی رودخانه‌ها و به‌تبع آن تشدید و ایجاد کانون‌های داخلی شد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: شرایط اقلیمی و تأسیسات نفتی در حوزه دشت آزادگان، موجب خشک شدن بخش عظیمی از تالاب هورالعظیم و کم‌آبی رودخانه‌ها و به‌تبع آن تشدید و ایجاد کانون‌های داخلی شد.

 حسین حیدری  اظهار کرد: متأسفانه خشک‌سالی‌های اخیر و کم شدن نزولات الهی و همچنین شرایط اقلیمی و اقدامات بشری نظیر ایجاد تأسیسات نفتی در حوزه دشت آزادگان، موجب خشک شدن بخش عظیمی از تالاب هورالعظیم و کم‌آبی رودخانه‌ها و به‌تبع آن تشدید و ایجاد کانون‌های داخلی شد که همه این موارد بهداشت سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: پدیده ریزگردها علاوه بر صدماتی که به‌سلامت شهروندان وارد کرده خسارات مادی و اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم زیادی به دنبال داشته که می‌توان به مواردی مانند مهاجرت مردم استان خصوصاً مهاجرت افراد کارشناس و تحصیل‌کرده مانند متخصصان، استادها خوزستانی و همچنین  حاضرنشدن سرمایه‌گذاران در استان و از بین رفتن فضای سبز در سطح شهر، تعطیلی ادارات، تعطیلی کارخانه‌ها، تعطیلی مدارس، تعطیلی یگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، لغو پروازها اشاره کرد.

حیدری بیان داشت:  قطعاً لازم است برای حل این بحران نشست‌های تخصصی برگزار شود و با ارائه نظرات کارشناسی شده و اجرای آن‌ها هرچه زودتر ضررهای جانی در بحث سلامت مردم و همچنین بحث مادی که اشاره شد را کنترل کنیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: 8 سال قبل جلسه‌ای در استانداری صورت گرفته شد و در آن جلسه مسئولین شرکت نفت، شرکت فولاد خوزستان، شرکت ملی حفاری، اداره منابع طبیعی و شهرداری اهواز حضور داشتند و قرار شد 7200 هکتار از زمین‌های بیرون اهواز درخت‌کاری تحت عنوان کمربند سبز انجام بشود که فقط شهرداری اهواز 800 هکتار در 5 سال اخیر در غرب اهواز را عملی کرده است.

وی افزود: متأسفانه دیگر متعهد شدگان این امر را انجام ندادند و اگر عملی شده بود قطعاً در این مدت درختان رشد خوبی کرده بودند و در تثبیت خاک‌های روان در کنار شهر اهواز تأثیرگذار واقع می‌شدند.


/باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار