اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

 امید خزانی : در بین ده شهر اول گردشگری جهان در سال 2017 دوبی با جذب 14.9 میلیون گردشگر و حدود 30 میلیارد دلار درآمد ارزی از پاریس و نیویورک پیشی گرفت؛ رکوردی در حد اعجاز برای شهری که در 8 ماه سال آب و هوای تقریبا غیرقابل تحملی دارد.

عوامل این موفقیت را می توان در مورد زیر خلاصه کرد:

دوری از تنش های سیاسی

روسای دبی با دوری از سیاست های منطقه ای ابوظبی رونق تجاری خود را فدای حب و بغض های سیاسی نکرده اند. برای مثال در طراحی مرکز خرید ابن بطوطه تبلوری از هنر ایرانی را به نمایش گذاشته اند. بخش ایران دهکده جهانی دوبی نیز زیبایی خیره کننده ای دارد و اماراتی ها دروازه ملل تخت جمشید را به زیبایی برای آن ساخته اند.

دبی هیچ گونه محدودیت ویزای توریستی برای ایرانیان قایل نشد و تسلیم فشارهای عربستان در زمینه محدودیت روابط اقتصادی با ایران نگشت

دپارتمان توریسم DTCM

سازمان گردشگری دوبی در 18 شهر مهم دنیا دفتر نمایندگی دارد. همه مدیران شهری دوبی و حتی بدنه کارشناسی و اداری به زبان انگلیسی مسلط هستند و در همایش های مهم اقتصادی و گردشگری دنیا خودشان برنامه های مدون شهری را ارایه می دهند.

رایزنی با استودیوهای فیلم سازی برای استفاده از لوکیشن های دبی در فیلم های سینمایی و تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های مهم خبری دنیا از دیگر اقدامات این سازمان است

برنامه ریزی برای توریست های 8 گانه

دبی برای جذب همه انواع توریست ها از جمله گردشگر تجاری، انگیزشی، مذهبی، فرهنگی، ماجراجو، درمانی، ورزشی و گردشگر فراغتی برنامه داشته و امکاناتی را فراهم کرده است

معماری مدرن و جاه طلبانه

6 هتل از 10 هتل مرتفع دنیا در دوبی واقع شده است. بلندترین برج (برج خلیفه) توسط شرکت Emaar در دوبی ساخته شده و برای جلوگیری از شکستن این رکورد عملیات ساخت برج بلندتری به ارتفاع 940 متر آغاز شده است

ساخت مراکز خرید بزرگ با ویژگی های منحصر به فرد از دیگر اقدامات شرکتهای عمرانی است برای مثال برای یکی از آنها بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده را طراحی کرده و برای دیگری بزرگترین آکواریوم و حیات وحش دریایی را با دهها کوسه ساخته اند.

این شرکت ها با وجود اینکه شرکت های دولتی بودند توانستند خود را از فساد اداری حاکم بر چنین شرکت هایی در منطقه مصون دارند سود شرکت اعمار در سال 2017 بیش از 4 میلیارد دلار گزارش شد و فعالیت های عمرانی اش را به هند، مصر، عراق و عربستان نیز گسترش داد.

هواپیمایی امارات

موتور اصلی گردشگری دبی هواپیمایی امارات است که هم اکنون دارای 145 مسیر پروازی با محوریت و مرکزیت دبی در 6 قاره جهان و 75 کشور دنیاست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار