اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: دلایل موفقیت نظام شبکه در روستا، عدم تکراری بودن خدمات، مشخص بودن فرآیند‌ها و آموزش‌ها و دقیق بودن کار‌ها بود؛ بنابراین برای اجرای موفق پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز باید به یک زبان مشترک برسیم.
خبرگزاری ایسنا: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: دلایل موفقیت نظام شبکه در روستا، عدم تکراری بودن خدمات، مشخص بودن فرآیند‌ها و آموزش‌ها و دقیق بودن کار‌ها بود؛ بنابراین برای اجرای موفق پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز باید به یک زبان مشترک برسیم.

دکتر علیرضا رئیسی در نشست مدیران گروه گسترش شبکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: خروجی این نشست بسیار مهم است، چون برای تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده و سطح بندی خدمات و نظام ارجاع، بر اجلاس آینده معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و در نتیجه در سطح کشور تاثیرگذار خواهد بود. باید توجه کرد که هر شاخص سلامتی در حوزه بهداشت که در کشور به آن افتخار می‌کنیم، محصول طراحی و توسعه شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که قبلا طراحی و اجرا شده است.

معاون بهداشت با بیان اینکه بنابراین این مدل باید در شهر‌ها هم پیاده شود و برای تکمیل این مدل باید برنامه پزشک خانواده نیز اجرا شود، افزود: باید ببینیم طراحی نظام شبکه از چه مسیری باید عبور کند، اگر نظام شبکه درست طراحی شود و پزشک خانواده استقرار یابد، بعد از آن می‌رسیم به استقرار نظام ارجاع که بهتر است بجای آن عبارت نظام طبقه بندی سطوح ارائه خدمت را به کار بریم.

وی دلایل موفقیت نظام شبکه در روستا را عدم تکراری بودن خدمات، مشخص بودن فرآیند‌ها و آموزش‌ها و دقیق بودن کار‌ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای موفق پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز باید به یک زبان مشترک برسیم. سطح‌بندی درست خدمات یعنی هر خدمت در زمان و جای مناسب توسط فرد مناسب با کیفیت مناسب به افراد مناسب ارائه شود. در حال حاضر ارتباط بین سطوح خدمت قطع است و یکی از الزامات اتصال این سطوح این است که سیستم سطح یک کاملا آماده شده باشد.

رییسی با اشاره به اینکه در معاونت بهداشت ماموریت‌ها، فرآیند‌ها و زیرساخت‌های سطح یک همچون سامانه‌های سیب، ناب و سینا در حال آماده شدن است، گفت: تا آخر امسال یا نهایتا دو ماه اول سال ۹۷ در سطح یک تکلیف معاونت بهداشت روشن می‌شود.

وی سطوح بعد را مربوط به معاونت درمان دانست و اظهار داشت: باید سطوح دو و سه هم قابلیت اتصال به سامانه را داشته باشد تا پرونده الکترونیک و خدمات کامل ارائه شوند. از طرفی باید توجه کرد که پزشک خانواده جزئی از تیم پزشکی خانواده است.

بنابراعلام وبدا، وی اصلاح نظام پرداخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعتبارات ما کمتر از آنچه درخواست کرده بودیم در مجلس مصوب شده، ولی امیدواریم که این اعتبارات اصلاح شود. تاکید می‌کنم که برای اجرای پزشک خانواده باید مدلی طراحی کنیم که در همه جای کشور از جمله مناطق محروم هم قابلیت اجرا داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار