اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
رئیس کمیته امداد دزفول:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول با تاکید بر ضرورت ساماندهی سازمان های مردم نهادی که در زمینه جمع آوری کمک برای اقشار نیازمند فعالیت می کنند گفت:برای جلوگیری از سو استفاده برخی افراد باید نظارت بیشتری بر این تشکل ها صورت گیرد.
مسعود رحیمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مشترک تشکل های مردم نهاد دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:باید بانک اطلاعاتی از نیازمندان دزفول تهیه شود و خدماتی که به آنها ارائه می شود نیز ساماندهی شود .

وی بر ضرورت ساماندهی خدمات این تشکل ها تاکید کرد و گفت:برای اینکه یک خانواده نیازمند از خدمات محروم نشود باید خدمات و کمک های اهدایی به صورت ساماندهی شده و با نظارت مستمر بین آنها توزیع شود.

وی با بیان اینکه نباید در زمینه جمع آوری کمک های مردمی موازی کاری صورت گیرد بیان داشت:فرهنگ کمک به همنوع در دزفول نهادینه شده و فعالیت صندوق های حمایت از نیازمندان در این شهرستان نیز شاخص است لذا باید با ساماندهی و نظارت بر فعالیت تشکل های خیریه مانع بی اعتمادی مردم نسبت به آنها شد.

رحیمی اظهار کرد:در حال حاضر دست های زیادی در حال کمک رسانی به افراد نیازمند در دزفول هستند ولی با وجود کمک های انجام شده هنوز فقر در جامعه کاهش نیافته است .

وی ادامه داد:بعلت اینکه شهرستان دزفول در کمک به نیازمندان زبانزد است برخی افراد از خارج از شهرستان به دزفول سفر کرده و با ارائه قبض ، کمک های مردمی را جمع آوری می کنند که این امر آسیب رسان است و اگر نتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم دچار مشکل خواهیم شد و بزرگترین آسیب به شهرستان وارد می شود .

رئیس کمیته امداد دزفول گفت:باید در هزینه کرد صندوق های حمایت از نیازمندان عدالت رعایت شود.

کیانوش پدیدار قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز یکی از شاخص های توسعه هر جامعه را توسعه سازمان های مردم نهاد دانست و گفت:دزفول از نظر کیفیت ارائه خدمات تشکل های مردم نهاد وضعیت خوبی در استان دارد ولی توقع ها خیلی بالاتر است تا بتوان به شاخص های بین المللی نزدیک شد.

وی پیشنهاد کرد :مجمع یا کمیته ای فراسازمانی در دزفول تشکیل شود تا سازمان های مردم نهاد طی نشست هایی بتوانند در ارائه خدمات کیفی بیشتر در جامعه بهتر عمل کنند.

فریدون عبدی رئیس اداره بهزیستی دزفول نیز گفت:هدف از تشکیل سازمان های مردم نهاد مشارکت همه افراد جامعه در عرصه های مختلف است لذا این سازمان ها باید گزارشی از فعالیت های سه ماهه خود ارائه کنند تا نتایج بهتری داشته باشند.

وی بر نظارت و همکاری بیشتر سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

سرهنگ فیروز کاظمی نیا نماینده نیروی انتظامی دزفول نیز در این نشست ضمن تشکر از همکاری سازمانهای مردم نهاد با نیروی انتظامی گفت:انتظار می رود موسسه های خیریه سامانه ای طراحی کنند تا افراد تحت پوشش از سوی موسسه مربوطه حمایت شوند.

وی افزود:متاسفانه برخی افراد به نام موسسه های خیریه به شهروندان مراجعه کرده و در خواست کمک های مالی کرده اند که تعدادی از آنها دستگیر شدند.

امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:در دنیای مدرن بدنه دولت کوچک و فعالیت ها بر عهده سازمان های مردم نهاد قرار می گیرند تا مردم در اداره امور دخیل باشند لذا باید با رویکردی بین المللی به سازمان های مردم نهاد توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیت سازمانهای مردم نهاد اهمیتی ندارد گفت:پراکندگی برای اخذ مجوز سازمانهای مردم نهاد وجود دارد که این نقص باید برطرف شود .

عیسی زاده خواستار تاسیس خانه سازمان های مردم نهاد دزفول شد و گفت:باید کمک ها ساماندهی شوند تا در ارائه کمک های مردمی در حق برخی خانواده ها ظلم نشود و موازی کاری کم شود.

17 سازمان مردم نهاد دارای مجوز در زمینه های مختلف در دزفول فعالیت می کنند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار