اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
عضو شورای شهر هندیجان گفت: متأسفانه هندیجان از همه لحاظ عقب‌مانده و دیگر راهی برای نجات مردم از بدبختی‌هایی که در آن هستند نیست بنابراین همه مسئولان باید همت کنند تا در این شهرستان سایت پتروشیمی احداث شود.
امیرعباس غزالی اظهار داشت: شهرستان هندیجان با قدمتی 3000 ساله و دارای رودخانه بزرگ آب شیرین بنام زهره سال‌های زیادی شهره جهان بوده است، اما متأسفانه با دخالت‌های عوامل ذی‌نفع این رودخانه اکنون به‌طور کامل خشک‌ شده است.

وی افزود: خشکی رودخانه زهره هندیجان سبب نابودی و از بین رفتن بیش از سی هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی مردمان منطقه شده و با این خشکی عده‌ بسیار زیادی از کشاورزان بیکار و متحیر شده‌اند.

عضو شورای شهر هندیجان بیان کرد: اشتغال پایدار و گسترده مردم هندیجان از قبیل صیادی، کشاورزی و تجارت است که کشاورزی و صیادی آن به سبب خشکی رودخانه و کاهش آبزیان بشدت مورد تهدید و تعطیلی قرار گرفته است.

وی گفت: در بخش تجارت و گمرک معایب و مشکلات فراوان دیگری وجود دارد، سنگ‌اندازی‌های مکرر، عدم خروج و ورود مناسب کالا، عدم ورود برخی اجناس موردنیاز مردم منطقه همگی دست‌به‌دست هم داده تا معیشت مردمان هندیجان با مخاطره جدی قرار گیرد.

غزالی عنوان کرد: با توجه به مشکلات، بیکاری جوانان و ناامیدی‌هایی که در مردم وجود دارد از مسئولان دولتی بخصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار است، جهت خلق فرصت‌های شغلی جدید همت کنند چراکه اگر مردم منطقه را ترک کنند آن وقت چه کسی حافظ مرزهای آبی کشور خواهد بود.

عده‌ای می‌خواهند پتروشیمی در هندیجان احداث نشود

وی افزود: در دوران گذشته صنعت فولاد هندیجان آماده کلنگ زنی بود که متأسفانه یک‌شبه جابجا شد اکنون هم فرصت دیگری برای مردم هندیجان جهت احداث پتروشیمی مطرح است که عده‌ای دنبال خارج کردن موضوع از این شهر محروم هستند.

عضو شورای شهر هندیجان بیان کرد: احداث سایت پتروشیمی هندیجان حق مردم محروم و مستضعف این منطقه است. باید این پتروشیمی در هندیجان کلنگ زنی شده و هر چه سریع‌تر احداث شود.

وی گفت: در جهت احداث پتروشیمی هندیجان نقش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار سنگین و پررنگ است. نماینده باید مجوزهای لازم را اخذ کرده و فرصت را برای سرمایه‌گذار مهیا کند تا هر چه سریع‌تر کار ساخت پتروشیمی آغاز شود.

غزالی عنوان کرد: با منحرف کردن آب هندیجان کشاورزی و دام‌پروری تعطیل شد، و اکنون برای یک قطره آب باید التماس کنیم. سو مدیریت‌های گذشته هندیجان را نابود کرده، نماینده در مجلس اکنون جایی برای اشتباه نداریم.


/ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار