شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴

مردم شهرهای مختلف خوزستان امروز شاهد یک هوای شرجی با میزان 78 رصد رطوبت بودند به گونه ای که حضور در در خیابان و اماکن به خصوص برای مردم روزه دار این استان به سختی صورت می گیرد.

رطوبت بالا در خوزستان و شرجی بیش از حد سبب شده زندگی عادی مردم مختل شود و اغلب مردم ترجیح می دهند در اتاق و زیر کولر بنشینند تا برای انجام کارهای غیر ضروری و حتی در مواردی ضروری به خارج از منزل بروند به خصوص اینکه تحمل این شرایط برای مردم روزه دار بسیار سخت است.

این هوا که توام با رطوبت بالاست به اصطلاح به آن شرجی یا خرما پزان گفته می شود و گفته می شود برای تبدیل شد محصول نخل به خارک و بعد از آن خرما همواره در استانهای جنوبی ایجاد می شود.

در همین زمینه مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر ماهشهر با 78درصد رطوبت نسبی بیشترین میزان رطوبت در استان را به خود اختصاص داده است و هندیجان با 60 درصد، بستان با 61 درصد و اهواز با 50درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مسعود دهملایی، علت شرجی شدن هوای خوزستان را تقویت زبانه کم فشار سطح زمین و انتقال طوبت از خلیج فارس دانست و افزود: این حالت جوی در استان تا اواخر امروز ادامه دارد.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته، آبادان با 48 درجه و ایذه با 25 درجه سانتیگراد،به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در بین شهرهای خوزستان به خود اختصاص داده اند.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: دمای هم اینک اهواز 34 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته 1درجه کاهش داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار