اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
قائم مقام سازمان سینمایی فارابی ؛
آبادان - شوشان ؛ قائم مقام سازمان سینمایی فارابی، گفت: برای معرفی هر دستاوردی به جای اینکه از تبلیغات مستقیم استفاده کنیم، می توانیم از سینما بهره بگیریم ولی قطعا مهم ترین وجه این رویداد، معرفی دست آوردهای کشورمان است.
شوشان آبادان ؛ حبیب ایل بیگی ، اظهار کرد : اخیرا مقام معظم رهبری نیز تصریح کردن که ما در تبلیغات کمی ضعیف عمل کرده ایم و باید به شکل دقیق تری بخصوص از شیوه های هنری استفاده کنیم.

وی افزود : سینمای ما این امکان و ظرفیت را دارد که بتواند اتفاقات خوبی که در کشورمان، در هر حوزه ای ائم از بهداشت و درمان، صنایع، اجتماعی وغیره رخ داده را از طریق سینما به شکل دقیق تری نشان دهد.

وی منطقه آزاد اروند را یک منطقه آزاد تجاری ، اقتصادی برای برگزاری نمادین چنین اتفاقاتی دانست و بیان کرد : چند سالی است که این منطقه تلاشش بر این بوده که از حوزه سینما  جهت معرفی پتانسیل هایش ،بهره برداری مثبت کند.

ایل بیگی عنوان کرد : این جمع سینمایی و رسانه های سراسری کشور که به واسطه سینما در منطقه حضور پیدا می کنند، می توانند اسم آبادان و خرمشهر را به شکل خیلی بهتری در سطح کشور جا بیاندازند.

وی افزود : این اقدام منطقه آزاد اروند برای برگزاری جشنواره ، قطعا می تواند اتفاق خوب و مبارکی باشد و نشان دهد که اهل سینما می توانند به موضوعات مورد علاقه اروند فکر بکنند و در فیلمنامه ها و فیلم هایشان بتوانند به این موضوعات بپردازند.

قائم مقام سازمان سینمایی فارابی ، گفت : موضوع دیگری که در کنار منطقه آزاد اروند وجود دارد، لازم است تمام دست اندرکاران سینما با آن بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد : بحث تاریخ معاصر کشور است و اتفاقاتی که در این منطقه افتاده خصوصا دفاع قهرمانانه ای که مردم این دیار در زمان دفاع مقدس داشتند.

وی اظهار کرد : این آشنایی بخصوص برای نسل جوان هنرمند و رسانه که شاید اطلاعات کم تری در این زمینه داشته باشند باعث خواهد شد با این بخش از سرزمینمان ارتباط بیشتری برقرار کنند که همین مسأله می تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

ایل بیگی به غنیمت شمردن این فرصت برای نسل جوان اشاره کرد و گفت : به نظر من این فرصت را باید غنیمت شمرد که نسل جدید با این وجه از منطقه هم آشنا شوند و برای انعکاس آن به دیگران  نیز بکوشند.

وی با اشاره به رشادتها و ایثارگری های شهدای ۸ سال دفاع مقدس در این منطقه ، تصریح کرد : شهدایی که مردم نثار این خاک کردند و رشادتها همه این موارد دانستنشان باید بعنوان یک اصل اولیه باشد بعد بقیه موارد.

او ادامه داد : این سفر ابعاد مختلفی برای هنرمندان خصوصا نسل جوان دارد ، چرا که ایران کشور بزرگی است ولی بعضی مواقع ما اسیر مرکز می شویم و تمام دغدغه هایمان مسائل مرکزنشینان می شود.

قائم مقام سازمان سینمایی فارابی از تاثیر این سفرها برای اهالی سینما ، فرهنگ و هنر خبر داد و خاطرنشان کرد : در آخر باید تقدیر کرد از برگزار کنندگان این مراسم ، این یکی دو روز یقینا فرصتی خواهد شد برای آشنایی هر چه بیشتر بخشی از سینما با منطقه آزاد اروند.


انتهای پیام/.


***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار