اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
دولت اسراییل در حالی تشکیلات خودگردان فلسطین را به "تشویق تروریسم " از طریق حمایت مالی از خشونت ورزی علیه اسراییلی‌ها متهم می‌کند، که خود به شهروندان اسراییل که مرتکب جنایاتی علیه فلسطینی‌ها می‌شوند، یارانه می‌دهد.
یک رسانه فلسطینی به نقل از کمیته زندانیان سازمان آزادی بخش فلسطین مدعی شده دولت اسراییل به شهروندان اسراییلی که مرتکب جنایاتی علیه فلسطینی‌ها می شوند، یارانه پرداخت می‌کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت خبری" میدل ایست مانیتور" رسانه فلسطسینی"قدس پرس" روز دوشنبه این ادعا را به نقل از کمیته فلسطینی "زندانیان و زندانیان آزاد شده فلسطین" مطرح کرده است.

این کمیته فلسطینی برای مستند کردن ادعای خود، به پرونده یک شهروند شهرک‌نشین اسراییلی به نام" یورام اسکولنیک" اشاره کرده که این شهرک‌نشین در ماه مارس سال 1993 یک شهروند فلسطینی به نام " موسی ابو صباح" را به قتل رسانده است.

ادعای کمیته فلسطینی‌: پرداخت یارانه دولت اسراییل به شهروندانش برای کشتن فلسطینی‌ها

ادعای کمیته فلسطینی‌: پرداخت یارانه دولت اسراییل به شهروندانش برای کشتن فلسطینی‌ها

این شهرک‌نشین اسراییلی که در آن موقع در ارتش اسراییل خدمت می‌کرد و در شهرک غیرقانونی "سوزیا" در نزدیکی شهر الخلیل در کرانه غربی رود اردن – اراضی اشغالی فلسطین- اقامت داشت، "موسی ابوصباح" را در حالی که به نشانه تسلیم روی زمین دراز کشیده و دو دستش را پشت سرش نگه داشته بود با شلیک گلوله به قتل رسانده بود.

" یورام اسکولنیک" که در زمان قتل شهروند فلسطینی 24 سال داشت، در سال 2000 و 7 سال پس از قتل همراه با شکنجه شهروند فلسطینی، با حکم عفو مشروط از زندان آزاد شد؛ در حالی که حکم اولیه دادگاه اسراییل علیه او"حبس ابد" بود.

بنا به مدعای کمیته زندانیان فلسطینی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (PLO)، رژیم اسراییل به فرد قاتل علاوه بر پرداخت کامل بیمه‌های ملی، حقوق ماهانه‌ای نیز مقرر کرده که از زمان آزادی او از زندان به طور مرتب پرداخت می‌شود.

علاوه بر آن، این شهرک‌نشین اسراییلی پس از آزادی از زندان یک کمک هزینه راه‌اندازی کسب و کاری جدید از سوی دولت اسراییل دریافت کرده است.

کمیته زندانیان فلسطین این پرداخت‌ها را به نشانه پرداخت یارانه اسراییل به شهروندانش برای تشویق کشتار فلسطینی‌ها دانسته است. ادعایی که خود اسراییل علیه فلسطینی‌ها مطرح کرده و می‌گوید تشکیلات خودگردان فلسطینی به شهروندان و زندانیان فلسطینی که به دلیل خشونت‌ورزی علیه اسراییلی‌ها به زندان رفته و مجازات می‌شوند، پرداخت ماهانه انجام می دهد. اسراییلی‌ها این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین را به مثابه " تشویق به تروریسم" می‌داند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار