اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی از نیاز کانون‌های گرد و غبار خوزستان به یک میلیارد متر مکعب آب برای مرطوب سازی خبر داد.
عباس پاپی‌زاده، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به خشک شدن 40 درصد از 5 هزار هکتار نهال‌ های کاشته شده در کانون‌‌های ریزگرد اشاره کرد و بیان داشت: حداقل حقآبه زیست محیطی خوزستان یک تا 2 میلیارد متر مکعب است، ولی برای مرطوب ‌سازی کانون‌ های گرد و غبار حدود یک میلیارد مترمکعب آب نیاز است.

وی با بیان اینکه مجلس در سال گذشته با حمایت‌های مقام معظم رهبری 100 میلیون دلار برای کنترل ریزگردهای خوزستان اختصاص داد، تصریح کرد: علاوه بر این بودجه نیز حدود 390 میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه مالچ‌ پاشی به صورت رایگان اختصاص یافت.

پاپی زاده به اقدامات انجام شده در سال‌ گذشته در خصوص مهار ریزگردهای خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته، 5 هزار هکتار نهال‌ کاری انجام شد و در سال جاری نیز یک کانال 47 کیلومتری برای انتقال آب از رودخانه کارون به مناطق جنوب شرق اهواز حفاری و احداث گردید.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان کرد: علاوه بر کاشت 5 هزار هکتار نهال، این کانال 47 کیلومتری تاکنون حدود 4 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد مناطق فوق بحرانی شرق اهواز را مرطوب‌ سازی کرده است.

وی به هدفگذاری کاشت نهال در 19 هزار هکتار از اراضی کانون‌های فوق بحرانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال 96 تاکنون 3 هزار و 500 هکتار کشت شده است و مقرر شده تا فروردین 97 این رقم به 19 هزار هکتار برسد.

عباس پاپی زاده بیان کرد: باید گفت که 40 درصد از 5 هزار هکتار نهال کاشته شده در سال گذشته به دلیل بی آبی خشک شده‌اند.

وی با بیان اینکه در خوزستان 350 هزار هکتار کانون ریزگرد وجود دارد افزود: فقط در حدود 12 هزار هکتار از این کانون‌ها کار شده است و انتظار داریم روند اجرای پروژه‌ های مهار کانون‌های گرد و غبار تسریع یابد.

پاپی زاده، روش‌های مختلفی از جمله؛ مرطوب ‌سازی، تأمین حقآبه محیط زیستی و نهال‌ کاری در کانون‌های گرد و غبار را برای مهار ریزگردهای خوزستان مؤثر دانست.

این نماینده به جلسه نمایندگان خوزستان با رئیس مجلس در خصوص مهار ریزگردهای استان اشاره کرد و اذعان داشت: در این جلسه مصوب شد که 600 میلیون مترمکعب حقآبه برای کانون‌های ریزگردهای خوزستان تأمین و در ماه جاری اجرا گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار