شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک تاکید کرد:
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از وارد آمدن خسارت شدید به مزارع این شهرستان به دلیل خشک‌سالی خبر داد.
هدایت اله موسوی عصر امروز در ششمین جلسه شورای کشاورزی اندیمشک با اشاره به لزوم سامان بخشی به ماشین‌آلات کشاورزان در جهت تامین سوخت مورد نیاز فعالیت‌های کشاورزی عنوان کرد: برای تامین نیاز سوخت برای فعالیت‌های گسترده سامانه ثبت‌نام فعال شده است.

وی افزود: پیرو مصوبه هیئت دولت در ارتباط با تمدید مهلت بدهکاری کشاورزان در مرحله بهره‌برداری، اسامی کشاورزان جمع‌آوری و برای بهره‌مندی از مصوبه هیئت دولت به فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان معرفی شدند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک یکی از نیازهای مهم تولیدکنندگان شیر در مجتمع گاوهای شیری را تامین علوفه دانست و گفت: نقشه استاندارد زمین از منطقه موردنظر به‌منظور کاشت علوفه به مساحت پنج هزار هکتار تهیه شده و نقشه‌برداری و پیگیری‌ها برای اخذ مجوزها در حال انجام است.

وی، یکی از دغدغه‌های مهم در کشت بهاره و تابستانه را کمبود آب عنوان کرد و افزود: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت‌فشار یکی از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت کم‌آبی اخیر است. در همین زمینه ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت در شهرستان اندیمشک از روش سنتی پرمصرف در زمینه آب به روش کشاورزی تحت‌فشار تبدیل شده‌اند.

موسوی گفت: متأسفانه خشک‌سالی به محصولات دیم در شهرستان آسیب جدی وارد آورده و پیش‌بینی می‌شود سه هزار تن محصول گندم دیم در شهرستان برداشت شود.


/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار