اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
دولتمردان باید از مردم ابوالفارس عذرخواهی کنند!

شوشان - داود مدرسی یان :

در حاشیه آتش‌سوزی ایستگاه گاز نوران، بخش ابوالفارس که متاسفانه امروز اتفاق افتاد و دلها را نگران کرد و البته الحمدلله نیروهای عامل سریع وارد صحنه شده و آتش را مهار و خاموش کردند اما بد نیست نگاهی به وضعیت ابوالفارس بیاندازیم

ابوالفارس از توابع رامهرمز، دیار سلمان فارسی است که مردمی دارد مسلمان؛ برادران و خواهرانی مظلوم و محروم؛ در جهانی که عدالت را قدرتمندان و زراندوزان تعریف و تقسیم می کنند، غربت و مظلومیت این مردم، مطلق مظلومیت است و سخت باورناکردنی است؛ همین هفته قبل بود که رهبر حکیم انقلاب فرمود: "در زمینه عدالت باید از خدا و مردم عذرخواهی کنیم". البته آنانی باید عذرخواهی کنند که ۳۰ سال است به حرف امام سیدعلی خامنه‌ای گوش نمی‌کنند. امروز دولتمردان باید از مردم ابوالفارس عذرخواهی کنند؛ البته عذرخواهی بدون عمل کافی نیست!

ابوالفارس، از دیار سلمان فارسی است که مردمانی دارد هم نام ایران؛ پدرانی خون گرم و خسته و دلشکسته؛ مادرانی مهربان و باوفا؛ کودکانی شیرین و امیدوار با چشمانی اشک‌آلود؛

ابوالفارس سرزمین زادگاهِ نگارنده، در راه انقلاب امام خمینی کبیر (ره)، ده‌ها شهید داده و چند ده جانباز و ایثارگر دارد و هنوزهم پا در رکاب امام خامنه‌ای دارد اما گله دارد از دولتمردان و مسئولینی که عدالت را در حق بیش از ۲۰ روستای آن رعایت نکرده‌اند.

ابوالفارس با بیش از ۸۰ حلقه چاه نفتی، یک ریال هم از عواید استخراج روزانه چندهزار بشکه نفت نصیبش نمی‌شود و از مشکلات بی شمار بیکاری، فقر، استضعاف، مشکلات معیشتی، آموزشی، بهداشتی، عمران و آبادی و غیره رنج می برد. شرکت‌های نفتی و گازی حتی جاده‌ای در شان این بخش ایجاد نکرده‌اند!

 همین سال ۹۵ بود که جناب حضرت استاد، آشیخ حسن روحانی رئیس الدولة در سفری به خوزستان گفت: "نباید فقط دود توسعه صنعت نفت به چشم ساکنان برود. پیشرفت و اشتغال ساکنان مناطق نفتخیز اولویت مهم صنعت نفت است"! اما نه خبری از پیشرفت بود نه هم اشتغال!

امروز بعد از آتش‌سوزی یکی از ایستگاههای نفت و گاز در ابوالفارس تصاویر منازل محروم روستاهای اطراف این ایستگاه نیز در رسانه‌ها منتشر شد و مسئولین محلی و استانی فوری خود را به محل رساندند. امید است حضرات مسئول در بین راه مشکلات جاده‌ها و عمق محرومیت‌ها را در کنار چاه‌های نفت ببینند و دلشان بسوزد هرچند برخی مسئولین محلی این دردها را شاید می بینند اما کاری از دست شان ساخته نیست!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار