پس از انتشار مطلبی درخصوص توهین به دختران سوسنگرد در کتاب مرگ بر مرگ ، نویسنده این کتاب جوابیه ای به پایگاه خبری شوشان ارسال کرده که عینا در ذیل می آید.

"> نقل تاریخ، توهین نیست ؛ اگرچه تلخ باشد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲

پس از انتشار مطلبی درخصوص توهین به دختران سوسنگرد در کتاب مرگ بر مرگ ، نویسنده این کتاب جوابیه ای به پایگاه خبری شوشان ارسال کرده که عینا در ذیل می آید.

 

روز یکشنبه 23 تیرماه سال جاری مطلبی با عنوان " توهین به دختران سوسنگرد در کتاب مرگ بر مرگ" به قلم رحیم الهایی سحر در سایت شوشان درج گردیده بود که لازم است جوابیه اینجانب در همان بخش منعکس شود.

1- نقل تاریخ، توهین نیست. اگرچه تلخ باشد. پیش از کتاب بنده، در کتاب "حرمان هور" نوشته شهید احمدرضا احدی به موضوع جنایت عراقی ها نسبت به نوامیس پاک و معصوم سوسنگرد اشاره شده است: "به كدام گوشه تهران نشسته‌اي؟ كدام دختر دانشجويي ـ كه حتي حوصله ندارد عكس‌هاي جنگ را ببيند و اخبار آن را بشنود ـ دختران معصوم سوسنگرد، خواهران گل، آن گل‌هاي ناز، آن اسوه‌هاي عفاف كه هر كدام در پس رنج‌هاي بيكران صحرانشيني و بيابان‌گردي آرزوهاي سال‌هاي بعد را در دل مي‌پروراندند، آن خواهران ماه، مظاهر شرم و حيا را بفهمد، كه بي‌شرمان دامانشان را آلودند و زنده زنده، به رسم اجدادشان به گور سپردند.

" اولاً: لازم است بدانید کتاب حرمان هور حدود بیست و هفت سال پیش نوشته شده و از بیست سال پیش تاکنون دهها هزار نسخه به چاپ رسیده و جزو پرفروش ترین و پرمخاطب ترین کتابها به ویژه در میان دانشجویان است.

آقای معترض آیا تا به در خواب بوده که این کتاب را ندیده، یا فقط عرضه ی پشت جلد خوانی داشته است؟ ثانیاً: کتاب حرمان هور توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی چاپ شده و از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس – دو بار- به عنوان بهترین کتابسال و بهترین کتاب ربع قرن دفاع مقدس برگزیده شده است.

معتبرتر از بنیاد حفظ آثار آیا جایی برای تحقیق دفاع مقدس سراغ دارید؟

ثالثاً: چندین سال است که دهها سایت و وبلاگ همین بخش از متن کتاب شهید والامقام احمدرضا احدی را انعکاس داده اند. علاوه بر این سایت های معتبر تبیان: (http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=112275 و فاتحان (پایگاه تخصصی و اطلاع رسانی دفاع مقدس http://www.fatehan.ir/page.aspx?pid=151) نیز به موضوع هتک حرمت جانیان عراقی اشاره کرده اند.

البته پشت جلد کتاب بنده هم برای پنج سال پیش است، نه حالا. این که حرفی بعد از دو دهه تکرار بی اعتراض به یکباره توسط چند نفر ناشناخته، آن هم با برخوردی قهری، به دور از ادله و ادب مورد اعتراض قرار بگیرد، جای بسی تأمل و سؤال دارد. باید دید پشت پرده ی این موضوع چه اهداف شومی واقع شده است!

2- مظلوم، بی تقصیر است و ظالم، مقصر. از مظلوم یاد کردن، افشای ظلم ظالم است، نه توهین به مظلوم. در عبارت بنده زنان یاد شده مظلومند، چرا که هیچ تقصیری به آنان نسبت داده نشده. اما نمی دانم چرا نویسنده مقاله تعمد دارد برای موهن جلوه دادن متن بنده، زنان عفیفه را مقصر نشان دهد. در واقع ایشان به آن مظلومان بی گناه توهین کرده و اگر وجدانی داشته باشد، باید عذر خواهی کند.

3- توهین دیگر وی به تمام زنان اهل کتاب و غیر مسلمان است. آن جا که اشاره می کند "مردم این سرزمین، از مسلمان و شیعه اثنی عشری هستند. تا به حال کسی جرائت نکرده به ناموس آنها چپ نگاه کند." گویا برای غیر مسلمان ناموس اهمیتی ندارد!

4- در پایان خدا را شاکرم که بعد از جنگ تاکنون عمرم معطوف خدمت به ارزشها و ادبیاتی شده که 20 موردش را آقای معترض در مقاله اش نام برده است. طی این سالها کم نبوده اند افرادی که پشت نقاب دوست دلسوز و وکیل و وصی مردم، به ارزش های دفاع مقدس خیانت کرده اند. تأکید می کنم، منبع مورد وثوق ما نویسنده ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است، نه نقابداران اجیر شده ای که خیال واهی شان از میدان به در کردن رقیب با فحاشی و هتک حرمت است!

 

هیهات! والسلام علی من اتبع الهدی

رحیم مخدومی


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
ابوعدنان
|
-
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment چه نویسنده ی با ادبی ؟
متاسفانه نگاه منفی به مردم خوزستان خصوصا مردم سونگرد وهویزه و..هنوز باقی است حتی این نویسنده با ادب هم با نقل قول از برخی منابع نامعتبر وجزیی سعی در تعمیم این قضیه به اکثریت دارد

آقای نویسنده با ادب شما باید عذر خواهی کنی که تصورات خودتان را برچسب می زنید .

اگرایشان گفتند ناموس شیعه یعنی اینکه شیعه به ناموس حساس است واین نمی رساند که غیر شیعه به ناموس اهمیت نمی دهد .....
comment
یاسر
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment جناب آقای مخدمی
به جای لینک دادن به چند صفحه و نقل از یک کتاب بهتر می بود خودتا در این زمینه بیشتر تحقیق کنید....
خدا هدایتتان کند.
comment
عبدالرسول طرفی
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment جناب مخدومی سلام
تجاوز به دختران سوسنگردی در جنگ متاسفانه همانندخبراستقبال مردم سوسنگردازعراقیهای بعثی ساخته ذهن معدودی آدمهای بدورازمکارم اخلاق وبدور ازفتوت وجوانمردی است که سعی میکن بهرقیمتی یک چهره کریه از دشمن خودبسازند.دشمن دشمن است وانتظاری جزدشمنی از او نمیرودولی اسلام ناب که دربرگیرنده تمام خوبیهای عالم است بمامی آموزد که حتی در مورد دشمن خویش انصاف داشته باشیم وخوبیهایش را انکارنکنیم.برادر عزیزدرست است که عراقیها درجنگ دشمن مابودندولی نه ترسووبزدل بودندکمااینکه بعضی ازدوستان درمصاحبه هایشان می آوردن ونه فاسد.جنابعالی که از محققین وفرهنگیان این مزوبوم هستیدبهتراست دقت بیشتری بخرج دهید.درضمن بنیادحفظ آثارانتشاراتش وحی منزل نیست ویقینااشتباهات وقصورهای فراوانی درکارش وجود دارد.سینه بنده مالامال ازحقایقی است که اینجامجال بیانش نیست.امیدوارم روزی از نزدیک زیارتتان کنم تا شمارا در جریان بعضی از این حقایق تلخ قراردهم.
comment
جاسم پور
|
-
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment اینقدرکه شما در این چند سطر به منتقدتان اهانت کرده وتهمت زده اید ایشان به شمااهانت نکرده است .والسلام علی من اتبع الهدای آخرمقالتان دیگرنورعلی نوربودجناب نویسنده فرهیخته
درضمن مردم غیوروشریف سوسنگرداگردشمن بعثی جرات چنین جسارتی داشت یقینادمار از روزگارش درمی آوردند.آقای مخدومی بهتراست به سوسنگردبیاییدودر موردعشایردشت آزادگان وسابقه درخشانشان درجنگ جهادباانگلیس ویاجنگ هورالعظام بامحمداوی سرکرده عراقی ومزدوردولت عثمانی تحقیق بفرمایید.برادرعزیز پیشنهادمیکنم تشریف بیارید دشت آزادگان وبامردم اینجا ازنزدیک آشناشوید.مردمی که بیشترین شهدا را نسبت به جمعیت شهرستان در کل ایران تقدیم نموده اند.
درضمن قضیه تجاوزیک دروغ بزرگ وآشکار است....
comment
فیصل
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment با سلام و قبول طاعات و عبادات تمام مسلمانان و علی الخصوص اهالی غیور دشت آزادگان و هویزه ، می باست به نکته ای که جناب مخدومی به آن اشاره کرده توجه جدی کنیم که گفته خواب بودید و الان اعتراز کردید ، دو دهه است این مطالب نوشته شده است . در جواب ایشان باید گفت مردم شهرستان خواب نبودند این مسئولین ( وقت ) شهرستان خواب بودند یا غیر بومی بودند و ساده از مسئله گذشتند و در حد یک بیان در جلسات داخلی خود اکتفا کردند.
ولی می باست به این حرکت جدید جناب مخدومی و اداره ارشاد توجه کرد و هدف آنها از طرح مجدد آن چیست ؟ لذا مردم شهرستان از امام جمعه محترم شهرستان و فرماندار محترم و نماینده محترم هر دو شهرستان می خواهند نسبت به پیگیری آن از طریق مقامات قضائی و اداری اقدام نمایند تا مبادا دیگر کسی جرئت اهانت به مردم این مرزو بوم را نداشته باشند . از طرفی از جناب مخدومی می خواهیم کور کورانه و بدون هیچگونه تحقیق از دیگر کتب اقباس نکند و اگر این کار را کرد می باسیت جوابگو باشند .
comment
ازبچه های جبهه وجنگ
|
-
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment من ازاهالی سوسنگردم وخاطرات جنگ واشغال سوسنگردتوسط بعثیهادرذهنم نقش ماندگاردارد.
بازبان روزه قسم میخورم چنینین اتفاقی راندیدم ونه ازکسی شنیدم بخداکوچکترین اتفاقاتی ازاین
دست دههابارسینه به سینه میگشت ولی حتی توسط یک نفرنقل نشده است.
ازخدای خودت طلب مغفرت بنما
comment
حسین
|
-
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment جناب مخدومی سلام.1-مردم غیور بومی واکثر راویان و فرماندهان سرافراز جنگ این حادثه که شما با اب و تاب یاد کردید را تکذیب می کنند.2-.همواره وقایع مهم تاریخ توسط عده ای یا متعمد یا جاهل یا به اشتباه تحریف شده است واین تحریف فقط در این خصوص نبوده بلکه در مورد دیگر وقایع جنگ اتفاق افتاده است. 3- برای نشان دادن دشمنی ارتش بعث عراق که اتفاقا باید جنایتکاران جنگی انها را نام برد نباید احساسات پاک مردمی غیرت مند و وفادار به نظام و انقلاب که بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود تقدیم کردند را جریحه دار کرد. قرار نیست انسان انهم محقق هرچه را شنید یا خواند ان را نقل کند.4 همه انسانها خصوصا مردم شهیدپرور ایران اسلامی و به خصوص مردم غیرتمند عرب خوزستان و عشایر غیور انها نسبت به دفاع از نوامیس خود از جان خود می گذرند.
5-برادر محترم .قرار نیست انسان هرچه را بداند منتشر کند و یا بازگو نماید.جنابعالی هم بجای دفاع از اشتباهی که کردید لطفا توجیه نکنید.بلکه برای کشف حقیقت به ان منطقه تشریف بیاورید و خودتان میدانی تحقیق کنید و بدانید مردم مهمان نواز منطقه دشت ازادگان با کمال احترام به شما کمک خواهندنمود .واسلام
comment
احمد
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment با سلام
جناب اقای مخدومی شما به عنوان یک نویسند نمی دانید که اکثر اطلاعات انترنتی دروغ می باشد ......
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
comment
0
0
comment نقل این از دو حال خارج نیست. یا جنابعالی با مردم ان منطقه به خاطر قومیتشان مشکل داری یا در آن منطقه [...] [...] در فیلم اخراجی ها به صورت غیر مستقیم هم اشاره شد [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار