شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۱

روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز چهارشنبه خود نوشت:

*کروبی آزاد می‌شود؟

رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تهران پرس»، درباره آغاز به کار دوباره حزب اعتماد ملی گفته: به زودی تکلیف دبیرکل حزب اعتماد ملی مشخص خواهد شد و این حزب با اعضای شورای مرکزی خود آغاز به کار خواهد کرد.قائم‌مقام حزب اعتماد ملی همچنین درباره آزادی کروبی گفته: اقداماتی در راستای آزادی وی در حال صورت گرفتن است که قطعا به نتیجه خواهد رسید، پس از مشخص شدن نتیجه آن حزب اعتماد ملی به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

*دولت حتی یک ریال بدهی ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشتازی‌های دولت نهم و دهم نسبت به دولت‌های گذشته گفته: در حال حاضر دولت دکتر احمدی‌نژاد حتی یک ریال بدهی به بانک مرکزی ندارد که این اتفاق در مقایسه با عملکرد دولت‌های قبلی اتفاقی بی‌سابقه است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح طرح‌های مهر ماندگار شهرستان سمنان با بیان اینکه دولت دکتر احمدی‌نژاد در تمامی زمینه‌ها نسبت به دولت‌های گذشته برتری دارد و عملکرد آن قابل مقایسه با قبل نیست گفته: متاسفانه عده‌ای چشم خود را روی حقایق بسته‌اند و بدون داشتن دلیل و آمار صحیح دائما در صدد انکار خدمات این دولت هستند.وی همچنین گفته اعلام نرخ تورم از وظایف بانک مرکزی است و هر کسی حق ندارد در این خصوص اظهارنظر کند.

*از آینده سیاسی خود خبر ندارم

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا شما خودتان قبول می‌کنید که یکی از محورهای حزب فراگیر باشید، گفته:‌ خود حزب فراگیر، اصطلاحی است که باید در آن تأمل کرد، اما در کل اصل این موضوع مسلم نشده است. حدادعادل همچنین درباره چگونگی آینده سیاسی خود و امکان حضور دوباره در مجلس شورای اسلامی، گفته: من از آینده خبر ندارم اما فکر کنم که مثل گذشته خواهد بود.

حداد درباره تقاضایش برای فراموش‌ کردن او گفته: منظور من از این عبارت این بود که یعنی دوستان بر شخص من تکیه نکرده و مسئله را شخصی نپندارند.حدادعادل درباره مطرح شدن احتمال تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی از قول خود در همایش نکوداشتش مطالبی را عنوان کرده بود که روز گذشته در گفت‌وگو با ملت در این باره گفته است: چنین حرفی نزدم، بلکه گفتم که یک تحول در جریان اصولگرایی مورد بحث است.

*خلاقیت جالب احمدی‌نژاد برای ماندن در پاستور!

در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد اقدامات عجیب و خلاف قاعده دولت هر روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. در تازه‌ترین اقدام به صورت چراغ خاموش و بی‌سر و صدا، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری به بهانه بهره‌مندی از تجربیات روسای جمهور سابق و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن، اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست‌جمهوری با عنوان «دفتر رئیس‌جمهور سابق»! نموده است.

در این ساختار جدید که در تاریخ اول تیر 92 و طی نامه شماره 6070/92/200 و با امضای غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس‌جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است، شرح وظایف دفتر رئیس‌جمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار دفتر رئیس‌جمهور سابق با 25 پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده است.

در ابلاغیه غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در خصوص تشکیل «دفتر رئیس جمهور سابق»! آمده است: با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی«دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

*اصلاح‌طلبان به جای مطالبه آزادی سران فتنه به فکر توبه باشند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شجونی در مورد مطالبات اصلاح‌طلبان که این روزها در گوشه و کنار مهم‌ترین مطالبه خود را رفع حصر سران فتنه می‌دانند، گفته: این عمل اصلاح‌طلبان مصداق این مثل است که یکی را به دِه راه نمی‌دادند سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت، اصلاح‌طلبان به دلیل کارنامه سیاه خود در طول این سال‌ها بهتر است به جای مطالبات اینچنینی به فکر توبه باشند.

به گزارش تهران پرس شجونی گفته: آقای روحانی زرنگ‌تر از این هستند که آلوده به این گونه مباحث شوند و نباید در این وادی حرکت کنند، زیرا افرادی که از سران فتنه حمایت می‌کنند خود نیز بدنام هستند، در دوره مجلس ششم و نیز 8 سال اصلاحات ماهیت خود را نشان دادند. شجونی گفته: کابینه آقای روحانی کابینه سخت‌چین است و چینش آن نیازمند تامل است، اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نه تنها نباید دل به این کابینه ببندند، بلکه طلبی از نظام ندارند که سخن از رفع حصر سران فتنه داشته باشند، در نظر رهبری و ملت ایران سران فتنه مردود هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه تفکر اعتدالی نداشته‌اند، گفته: اصلاح‌طلبان در 8 سال قدرت، اعتدال را به پای افراط‌گرایی ذبح کردند، همچنین در طول 8 سال اصلاحات هر روز یک بحران برای کشور ایجاد کردند، حال باید اصلاح‌طلبان به ملت بگویند که چه نسبتی با دولت اعتدال‌گرا دارند. شجونی همچنین گفته: وطن‌‌فروشی، جسارت به امام حسین(ع)، توهین به بسیج، ایجاد فتنه و ایجاد بحران خمیر مایه عملکرد اصلاح‌طلبان بوده است.

*با روحانی وارد گفت‌وگو شوید

29مقام سابق آمریکا با ارسال نامه‌ای به اوباما از دولت آمریکا خواستند تا از فرصت انتخاب حسن روحانی برای گشودن دریچه‌ای به منظور تعامل دو و چند جانبه با ایران استفاده کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نامه با اشاره به اینکه انتخاب حسن روحانی به عنوان یک شخصیت میانه رو فرصتی برای موفقیت رویکرد دیپلماسی برای حل و فصل موضوعات مورد اختلاف با ایران است، به دولت اوباما از هر گونه اقدام تحریک آمیز در این شرایط علیه ایران هشدار داده شده است.

این نامه به امضای مقامات سابق آمریکایی از جمله « توماس پیکرینگ» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل،«آن ماری اسلاتر» دستیار ارشد وزارت خارجه در دوره هیلاری کلینتون و «لری ویکلسون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دوره وزارت کالین پاول رسیده است.این 29 مقام آمریکایی به دولت اوباما توصیه کرده‌اند که آماده باشد در ازای امتیاز دهی و بده بستان با ایران بر سر برنامه هسته ای، از تحریم‌ها به عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده کند.

در این نامه آمده است: ما قویا از گزینه مذاکرات دو یا چند جانبه با دولت حسن روحانی و اجتناب از اقدامات تحریک آمیز در شرایط کنونی حمایت می‌کنیم و معتقدیم انجام این قبیل اقدامات (تحریک آمیز) موضع یک دولت میانه رو را در ایران تخریب می‌کند.این نامه در شرایطی منتشر شده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل روز گذشته در مصاحبه با شبکه « سی بی‌اس» آمریکا با تکرار اتهامات همیشگی اسرائیل علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای غربی خواست تا به حسن روحانی دل خوش نکنند و فشارهای تحریمی علیه ایران را افزایش داده و یک گزینه معتبر نظامی را برای حاکمان ایران ترسیم کنند.

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار