اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
فرماندار شهرستان کارون در آیین افتتاح مدرسه حکیم فارابی:
خنفری: از زمانی که فرماندار این شهرستان شده ام استخدام هایی که در این شهرستان انجام گرفته از افراد بومی منطقه بوده و ادعاهایی که در مورد استخدام های غیر بومی در شهرستان کارون عنوان شد با بررسی که انجام دادیم وجود نداشته است.
فرماندار شهرستان کارون گفت: با همت شرکت هایی مثل کشت و صنعت حکیم فارابی شهرستان کارون به عنوان قهرمان جمع آوری مدارس کانکسی در استان خوزستان معرفی شد.

معصومه خنفری در آیین افتتاحیه دبستان سه کلاسه حکیم فارابی با بیان اینکه بهره برداری از این مدرسه جشنی برای برچیده شده مدارس کانکسی در شهرستان کارون است، گفت: برچیده شدن مدارس کانکسی به همت شرکت هایی مثل توسعه و نیشکر انجام شد و که با مشارکت در امر مدرسه سازی این امکان را فراهم کردند تا شهرستان کارون به عنوان قهرمان جمع آوری مدارس کانکسی در استان خوزستان معرفی شود.

وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان در مراسم افتتاح دبستان دعبل خزاعی در این شهرستان، تصریح کرد: استاندار خوزستان نیز شهرستان کارون را پیشرو در برچیده شدن مدارس کانکسی دانست و از تمام کسانی که در این کار مشارکت داشتند، تقدیر کرد.

خنفری افتتاح مدرسه حکیم فارابی را اقدامی در راستای ایجاد نشاط، انگیزه و شادی در دانش آموزان توصیف کرد و گفت: قبل از ساخت این مدرسه، دانش آموزان روستای خضیریات در یک کانکس درس می خواندند و وضعیت بسیار سختی داشتند و امروز با کیف و لباس نو بر سرکلاس های درس در یک مدرسه ایمن و نوساز حاضر شدند.

معصومه خنفری گفت: در شهرستان کارون در سال های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است و شرکت های زیادی در شهرستان کارون برای محرومیت زدایی این منطقه فعالیت می کنند.

وی افزود: من از شرکت هایی که در این منطقه فعالیتی را در جهت محرومیت زدایی در حال انجام هستند خواستم که نام خود را برای پروژه استفاده کنند مثل این مدرسه که نام سازنده پروژه به نام شرکت حکیم فارابی نامگذاری شد تا مردم با فعالیت های خیرخواهانه این شرکت های فعال در این شهرستان آشنا شوند و تشویقی برای فعالیت های اجتماعی بیشتر شرکت ها در این منطقه باشد.

خنفری بیان کرد: به عنوان مثال شرکت فولاد در یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان کارون به نام قلعه چنعان در حال ساخت درمانگاه است و همچنین شرکت نفت زمین ۱۹ هکتاری با قدمت تاریخی ۹۰ ساله که نخستین فرودگاه کشور بود را برای ساخت ورزشگاه ورزش های هوایی و سایر ورزش ها اهدا کرده است.

فرماندار شهرستان کارون عنوان کرد: همچنین شرکت نفت تقبل کرد که مدرسه شبانه روزی را برای دختران روستایی در این منطقه احداث کند تا امکان ادامه تحصیل دختران روستاهای این شهرستان وجود داشته باشد، دختران در روستاها برای ادامه تحصیل مشکل دارند، در روستاها مدرسه دخترانه در مقاطع بالاترکم است و امکان ادامه تحصیل را ندارند.

خنفری بیان کرد: در گذشته انتقاداتی بر شرکت هایی که در این منطقه فعالیت داشتند بوده اما این اقدامات خیرخواهانه این شرکت ها می تواند برای رفع محرومیت در این منطقه تاثیر گذار باشد.
 
وی عنوان کرد: از زمانی که فرماندار این شهرستان شده ام استخدام هایی که در این شهرستان انجام گرفته از افراد بومی منطقه بوده و ادعاهایی که در مورد استخدام های غیر بومی در شهرستان کارون عنوان شد با بررسی که انجام دادیم وجود نداشته است.

خنفری گفت: به کارگیری افراد بومی منطقه باعث کاهش هزینه های رفت و آمد و ماندگاری مردم در این منطقه می شود.

شهرستان کارون نخستین شهرستان خوزستان است که امسال با افتتاح چند مدرسه، کلاس های کانکسی در آن به طور کامل برچیده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار