اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸
شهردار آبادان ، خبرداد ؛
آبادان – شوشان ؛ شهردار آبادان با اعلام این خبر ، گفت : تا پایان سال جاری ، 20 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهروندان پیش بینی شده است .

شوشان آبادان ؛  حسین حمیدپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان امسال ، 20 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهروندان پیش بینی شده است .

وی به ساماندهی معابر سطح شهر اشاره و بیان کرد : بیش از 90 درصد معابر آبادان به لحاظ زیر ساختی با مشکل مواجه است که برای ساماندهی آنها نیاز به 10 هزار میلیارد ریال بودجه است.

وی افزود:در چهار ماه آخر سال جاری برای ساماندهی زیرساخت های شهری تفاهم نامه یک هزار میلیاردی بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد و در چند نقطه شهر نیز شروع به کار کردیم.

حمید پور با اشاره به تفاهم های شهرداری و منطقه آزاد اروند ، ادامه داد : در سال آینده این میزان تفاهم نامه به 2هزار میلیارد ریال خواهد رسید تا بخش زیادی از معابر شهری ساماندهی و ترمیم شود، هدف شهرداری آبادان مدیریت بودجه است که در چهار ماه اخیر با این هدف هشت میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه سیستمی برای رصد درآمدهای شهرداری تعبیه و اجرا نشده و این به معنی نداشتن انضباط مالی در شهرداریست در حالی که شهرهای دیگر در چند سال گذشته این انضباط مالی را با اجرای برنامه های رایانه ای قابل نصب بر روی سیستم های مالی ایجاد کرده اند اما نبود این سیستم در شهرداری آبادان معضل بزرگی است.

وی  به وجود تورم نیروهای انسانی شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت:این تورم در سایر شهرداری های کشور دیده می شود ولی در شهرداری آبادان حجم این تورم بیشتر است، این تورم ناشی از سال های گذشته بخصوص در زمان بازسازی، مشکلات فراوانی را برای شهرداری بوجود آورده است.

شهردار آبادان گفت:حدود 400 نفز از اعضای شهرداری به سن بازنشستگی رسیده اند و باید شهرداری با پرداخت حق بیمه و خرید خدمت آنها که در زمان حاضر 250 میلیارد ریال می باشد ، نسبت به بازنشستگی شان اقدام کند و تامین این بودجه در حال حاضر غیر ممکن است.

 4 کمپ نوروزی برای اسکان میهمانان نورزی در آبادان

شهردار آبادان به تشکیل 11 کمیته کاری در سطح شهرستان آبادان و واگذاری ستاد نوروزی و اسکان به شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت:پیش بینی لازم برای اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در بخش های مختلف خدماتی، عمرانی و فرهنگی انجام شده است.

وی اظهار کرد:ساماندهی ورودی ها از سمت ماهشهر به آبادان و اهواز به آبادان، ساخت پیاده روها، بهسازی پارک ها، انجام نورپردازی ها در پارک ها، اصلاح روشنایی معابر و تکمیل روشنایی برخی پارک ها، رفع نواقص و تکمیل 60 چشمه سرویس های بهداشتی و رنگ آمیزی برخی جدول ها از اقدامات شهرداری آبادان برای استقبال بهتر از مهیمانان نوروزی است.

حمیدپور از چهار کمپ نوروزی برای اسکان میهمانان نوروزی در آبادان گفت و ادامه داد :این کمپ ها برای اسکان 15 هزار نفر در حال آماده شدند هستند.

وی پیش بینی اینترنت رایگان، برنامه های اجتماعی و فرهنگی و استقرار 25 تاکسی با راننده های آموزش دیده در هر کمپ را از برنامه های شهرداری برای میهمانان نوروزی اعلام کرد.

شهردار آبادان افزود:به منظور روان سازی در هسته مرکزی شهر پیشبینی چند پارکینگ روباز با ظرفیت حدود 600 پارک خودرو را در نظر گرفته ایم و شهروندان و مسافران می توانند در صورت بروز تخلفات احتمالی در پارکینگ ها مراتب را با شماره تماس 53344477 واحد رسیدگی به شکایات تاکسیرانی اعلام کنند تا مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

حیمدپور افزود:در بحث گردشگری آبی نیز برنامه های خاصی در ایام نوروز در نظر گرفته شده و علاوه بر فعالیت چند فروند لنج و قایق، یک فروند کشتی با ظرفیت 40 نفر در امر جابجایی و انجام گشت های آبی برای خدمات رسانی به میهمانان در نظر گرفته شده است.

*پیش بینی حضور چهار میلیون مسافر

شهردار آبادان با اشاره به لغو روادید اتباع خارجی برای ورود به منطقه آزاد اروند گفت:با توجه به لغو روادید برای ورود مسافران خارجی از عراق به منطقه آزاد اروند پیش بینی می شود امسال 4 میلیون نفر مهیمان خارجی و داخلی به آبادان سفر کنند.

حمید پور افزود:کار پاکسازی مناطق آبادان از ابتدای اسفند آغاز شده است ولی برای پاکسازی بیشتر نیاز به مشارکت مردمیست زیرا مردم در خدمات شهری می توانند بازوان قدرتمند شهرداری باشند.

وی افزود:تا 26 اسفند ماه تمامی نخاله ها از سطح شهر برداشته خواهند شد تا زمینه پاکسازی شکل دیگری به خود گیرد و برای رسیدن به این مهم 90 دستگاه ماشین آلات مانند لودر، بک هول، کمپرسی، گریدر و بابکت کار نخاله برداری و پاکسازی شهر را مشغول به کار هستند.

ساماندهی دستفروشان

شهردار آبادان با اشاره به ساماندهی دستفروشان خیابان امام گفت:در ایام نوروز اجازه دستفروشی در خیابان امام داده نمی شود ولی در سایر مناطق با تعامل اجازه داده می شود دستفروشان مشغول به کار شوند ، با تفاهمی که پلیس راهور و شهرداری داشت از هفته آینده خودروهای دوره گرد که در مناطق مختلف شهر سد معبر کرده اند به حاشیه های شهر منتقل خواهند شد.

وی به خرید 500 باکس زباله اشاره کرد و گفت:تا پایان سال 300 باکس زباله در سطح شهر اضافه خواهد شد و باکس هایی که نیاز به تعمیر دارند نیز پس از بازسازی به باکس های جدید اضافه می شوند.

شهردار آبادان با اشاره به اضافه شدن ناوگان شهری گفت:طی تفاهم نامه ای که با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم 150 میلیارد ریال برای تکمیل و نوسازی ناوگان شهری در اختیار شهرداری آبادان قرار خواهد گرفت تا به ساماندهی مناسبی در این مورد برسیم.

*توزیع رایگان 50 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری

شهردار گفت:در هفته درختکاری حدود 50 هزار اصله نهال سازگار با شرایط و آب و هوای منطقه مانند، گل کاغذی، تکوما، فونیکس، برهان، پالم، خرزهره، شیشه شور، کنار، ختمی و دارایی به طور رایگان توزیع می شود و با کاشت نهال ها سرانه فضای سبز شهری بهبود خواهد یافت.

حمیدپور متوسط سرانه فضای سبز در ایران را 12 متر مربع اعلام کرد و گفت:متاسفانه سرانه در آبادان اکنون در حدود چهار متر مربع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار