اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
رییس هیات نجات غریق استان خوزستان گفت: سالانه 150 تا 200 نفر به دلیل رعایت نکردن نکات فنی در رودخانه های استان خوزستان غرق می شوند.
حر حاجیان روز چهارشنبه  افزود: بر همین اساس هیات نجات غریق استان تمرکز خود را بر رودخانه های استان معطوف کرده تا از غرق شدن افراد در این استان بکاهد. 

وی افزود: با وجود این که متولی اصلی رودخانه های استان، سازمان آب و برق خوزستان بوده اما در چند سال اخیر ساماندهی خوبی در زمینه نجات غریق صورت نگرفته و به همین دلیل شاهد افزایش آمار غرق شدگان در رودخانه ها بوده ایم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان ادامه داد: امسال نشست هایی در راستای تشکیل ستاد ساماندهی حوزه های آبی خوزستان با هدف کاهش آمار غرق شدگان در وزارت کشور، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان صورت گرفت که به نتایج خوبی در خصوص راه اندازی پایگاه های نجات غریق در مناطق آبی استان رسیدیم. 

وی گفت: با تشکیل 15 مدرسه نجات غریق در شهرستان های استان، به دنبال پرورش ناجیان غریق از سنین پایه هستیم. 

وی با اشاره به گسترش این رشته ورزشی در استان اظهار کرد: این تعداد مدرسه نجات غریق در 5 شهرستان استان دایر بوده و در هر مدرسه بیش از 30 ورزشکار نوجوان مشغول آموزش هستند که در آینده از آن ها در استخرها و اماکن آبی استان استفاده می کنیم. 

رییس هیات نجات غریق خوزستان افزود: با توجه به اهمیت رشته نجات غریق و غواصی، باید سطح علمی ناجیان غریق و غواصان ارتقا یابد به همین دلیل به موضوع آموزش به عنوان اصلی ترین برنامه هیات پرداختیم. 

وی افزود: با توجه به جهانی بودن این رشته، هر ساله اطلاعات و تکنیک های جدیدی در زمینه ناجیان غریق و غواصی وارد کشور می‌شود لذا ارتقای سطح آمادگی جسمی و روحی ورزشکاران در اولویت ما قرار دارد. 

حاجیان گفت: ناجیان غریق به هنگام نجات یک فرد باید از همه چیز خود گذشته و با جان و دل به نجات فرد غرق شده بروند و کوچکترین تعلل در این موضوع حادثه آفرین خواهد بود. 

وی همچنین گفت: کلاس های آمادگی جسمانی ناجیان غریق با حضور مدرس فدراسیون جهانی در روزهای 2 و 3 اسفند در اهواز برگزار شد.

 استان خوزستان با داشتن بیش از 33 درصد از آب‌های کشور و جاری بودن رودخانه‌ هایی همچون کارون، دز و کرخه در پنج سال اخیر با بیش از 800 مورد مرگ در سوانح آبی، بیشترین آمار غرق شدگان در بین استان های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است. 


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار