اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: این موضوع یک امر عادی است و در قطر و دیگر کشورهای دنیا میعانات به همین صورت صادر می‌شود. متاسفانه یک فرد غیرکارشناس این مباحث را مطرح کرده و باعث وجود چنین شائبه‌هایی شده است.

اخباری مبنی بر این‌که نفتکش ایرانی سانچی مناسب حمل میعانات گازی نبوده و برای حمل نفت خام ساخته شده بود منتشر شد که سخنگوی شرکت ملی نفتکش توضیحاتی در این مورد به ایسنا ارائه کرد.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نفتکشی در دنیا به نام نفتکش مخصوص حمل میعانات گازی وجود ندارد، اظهار کرد: کشتی‌های مخزن‌دار به چند دسته تقسیم می‌شوند که در میان آنها کشتی‌های تانکر عادی براساس گواهی‌ای که دارند نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و غیره را حمل می‌کنند. در واقع این کشتی‌ها گواهی حمل موارد مذکور را دارند که سانچی از این نوع بوده است.

وی با اشاره به پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه، گفت: از سوی دیگر بیمه‌ها حادثه پیش آمده را پذیرفته‌اند و خسارت آن را پرداخت می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که تخطی نبوده و سانچی مناسب حمل میعانات گازی بوده است در غیر این صورت بیمه‌گرها خسارت را قبول نمی‌کردند.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: این موضوع یک امر عادی است و در قطر و دیگر کشورهای دنیا میعانات به همین صورت صادر می‌شود. متاسفانه یک فرد غیرکارشناس این مباحث را مطرح کرده و باعث وجود چنین شائبه‌هایی شده است.

بر اساس این گزارش نفتکش ایرانی سانچی در تاریخ ۱۶ دی‌ماه با کشتی فله‌بر چینی کریستال تصادف کرد که باعث حریق نفتکش و غرق شدن آن بعد از یک هفته شد. ۳۲ پرسنل این نفتکش در این حادثه مفقود شدند که تنها پیکر سه نفر از آنها پیدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار