اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
رئیس انجمن شعر عربی آبادان در حضور وزیر ارشاد:
رئیس انجمن شعر عربی آبادان گفت: باید اساس هفته‌ های فرهنگی اروند از امسال بنا نهاده شود.
 جمال نصاری ظهر امروز جمعه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر، اظهار کرد: منطقه آزاد باید یکسری کلید واژه داشته باشد که اولین آن بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه برای واژه بین‌المللی باید چه اقدامی انجام دهیم، افزود: باید درهای ادبیات این منطقه به روی جهان باز شود.

رئیس انجمن شعر عربی آبادان ادامه داد: ما این نظریه را تبدیل به کاربرد کردیم و جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی اروند را ۷ دوره برگزار کردیم.

نصاری ابراز امیدواری کرد و گفت: وقتی با تاسیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ساختارمند شدیم، تحول آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی یکسری انتظارات داریم، تصریح کرد: باید هنرمندان اروندی جهان را ببینند؛ تا چه زمانی باید در یک چارچوب زندگی کنیم؟ تمام هنرمندان ما اگر جهان را ببینند اثر تولید می‌کنند.

رئیس انجمن شعر عربی آبادان برگزاری هفته‌ های فرهنگی اروند را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید اساس هفته‌ های فرهنگی اروند از امسال بنا نهاده شود و هنرمند به این منطقه دعوت کنیم و هنرمندان خود را نیز به سایر نقاط جهان به منظور حضور در رویداد های فرهنگی اعزام کنیم.

نصاری حمایت وزارت خارجه از حضور اهالی فرهنگ و هنر این منطقه در سایر نقاط جهان را مهم دانست و تاکید کرد: آورده مالی باید به جشنواره‌ها تزریق شود تا ظرفیت‌ های فرهنگی را به جهان نشان دهیم.

رئیس انجمن شعر عربی آبادان در خصوص واکنش شعرای جهان به علاقمندی‌ های مردم این منطقه، توضیح داد: علاقمندی مردم این منطقه به مدرنیته باعث شگفتی شعرای سایر نقاط جهان شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار