اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه امسال آورد سدهای خوزستان به نسبت سال گذشته ۵۰ درصد منفی است، گفت: گردهمایی مسئولان سازمان مدیریت بحران و مدیران کل مدیریت بحران کشور در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه امسال برگزار می شود.
کیامرث حاجی زاده امروز در نشست خبری با هدف اعلام برگزاری گردهمایی مسئولان سازمان مدیریت بحران و مدیران کل مدیریت بحران کشور اظهار داشت: این گردهمایی در تاریخ 20 و 21 اسفند ماه امسال در سالن اجتماعات شرکت توسعه نیشکر اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: علت برگزاری این گردهمایی در خوزستان وجود بحران‌های زیاد در استان است. این گردهمایی با اولویت میزان بارش باران در خوزستان خواهد بود و در نگرش و دید مسئولان تاثیر خواهد گذاشت و قطعا برای دفاع از مسائل خوزستان مهم است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان درباره موضوعات مرتبط با مدیریت بحران بیان کرد: زمانی که تصدی مدیریت بحران را پذیرفتم در جلسه‌ای محرمانه با برخی از سازمان‌ها مصوب کردیم موضوعاتی از جمله بروز پدیده گردوخاک را از 72 ساعت قبل به ما اعلام کنند اما عملا این امر اتفاق نیفتاد.

وی ریزگردها را پدیده‌ای ابر بحران برای استان خواند و با بیان اینکه تعطیلی‌های بیش از حد آموزش استان را به نابودی کشانده و ضمن انتقاد از پای کار نبودن برخی از مسئولان بیان کرد: در زمینه مدیریت بحران در استان خوزستان اقداماتی از جمله آموزش اعضای ستاد بحران همه شهرستان‌های استان را طراحی و در حال حاضر نیز در 3 قطب استان اجرا کردیم.

حاجی‌زاده به شناسایی 4 منطقه رانشی در خوزستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات ما در بخش مقاوم سازی درسال 93 و 94 حدود 18 میلیارد تومان بود ولی این عدد را در سال 95 و 96 به 44 میلیارد و 700 میلیون تومان رساندیم.

وی با بیان اینکه  در سال 95 و 96 اعتبارات لوازم خانگی که در اثر حوادث با مشکل مواجه می‌شوند نیز به 3 برابر رساندیم، عنوان کرد: 30 میلیارد تومان اعتبارات سیل در سال 95 ابلاغ گردید، که در اواخر همان سال تخصیص آن صفر اعلام و از لایحه خارج شد که با پیگیری‌های انجام شده سرانجام اعتبارات را از سال 95 به سال 96 تنفیض شد و پس از آن توانستیم 33 درصد حدود 12 میلیارد تومان را بگیریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه در سال گذشته با دست خالی سیل بندهای شعیبیه شوشتر را بازسازی کردیم همچنین به آورد سدها اشاره کرد و ادامه داد: امسال آورد سدهای خوزستان به نسبت سال گذشته تا قبل از بارش‌های اخیر 80 درصد منفی بوده و اکنون 50 درصد منفی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در استان در زمینه منابع آبی به مدیریت مصرف و تغیر الگوی کشت روی بیاوریم، تصریح کرد: در بحث مدیریت توزیع مصرف آب در کشاورزی، در صنعت و در خانگی مشکل داریم از این رو با صدا و سیما تفاهم نامه‌ای منعقد شده که در این زمینه آگاهی بخشی شود.

حاجی‌زاده با اشاره به منطقه گوریه در خوزستان که در مدت اخیر چندین زلزله در اندازه‌های بیش از 3 الی 4 ریشتر داشته است، گفت: چندین جلسه در این زمینه برگزار شده که تسهیلات خوبی از اعتبارات بخش مقاوم سازی برای این منطقه در نظر گرفته‌ایم و در این راستا به فرماندار شوشتر گفته‌ایم که پیگیری کند تا وام بدون سود به روستائیان برای مقاوم سازی منازلشان پرداخت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار