اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خبر داد ؛
آبادان - شوشان ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: یکی از اهداف ما پروژه شفافیت است به این معنا که موارد را مخفی نگه نداریم.
شوشان آبادان ؛
سید عباس صالحی، امروز (جمعه) در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند که در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: خیلی مفتخر و خوشحالم که امروز در جمع عزیزان فرهنگ و هنر منطقه مقاومت و شهرهایی که برای ایرانیان نمادی از ایرانیت ما و عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران هستند، حضور یافتم.

وی با بیان اینکه احساس می کنیم بخشی از وجودمان در این منطقه وجود دارد، افزود: تک تک ما حتی کسانی که در این منطقه به معنای خرمشهری و آبادانی نیستیم، این احساس را داریم که بخشی از وجود ما در اینجا قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما و امثال من، اگر در شناسنامه مان نیامده که متولد آبادان و خرمشهر هستیم، اما احساس‌مان این است که در این دو شهر مقاوم و ایثار متولد شده‌ایم.

وی گفت: این یک ادعای گزافی نیست. برادرم به عنوان مهندس دانشکده نفت آبادان در دوران قبل از انقلاب در این منطقه حضور داشت و در دوران دفاع مقدس در ایام اشغال خرمشهر، او در خرمشهر مقاومت داشت و در آن اشغال، مفقودالاثر شد و دیگر خبری از آن نیامد.

صالحی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و مادر، گفت: مادر من مثل همه مادران ایران است. نه اینکه این برای من یک مزیت باشد. در انتظار برادرم ماند و ماند و ماند و هیچ خبری به آن نرسید. در 40 روز مقاومت شهر خرمشهر، برادرم به عنوان معاون سیاسی فرماندار، پادگان دژ و جاهایی از این قبیل، حضوری فعال داشت.

وی بیان کرد: امثال ما به شهر و منطقه شما علقه وجودی داشته و داریم و وقتی وارد این مناطق می‌شویم، احساس نمی‌کنیم که به شهر غریبه وارد شده‌ایم؛ زیرا این شهر، شهر ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اینجا شهری است که وقتی وارد آن می‌شویم، با تمام پوست، گوشت و استخوان احساس داریم هوایی را تنفس می‌کنیم، اظهار کرد: وقتی وارد این منطقه می شویم، در فضایی قرار می‌گیریم که قطعات وجودمان نقطه به نقطه این شهر را پر کرده است؛ چه خرمشهر و چه آبادان.

وی افزود: همچنین دوره‌هایی که از عمرمان را در این دو شهر گذراندیم و همچنین در دوران دفاع مقدس. بنابراین وقتی از آبادان و خرمشهر صحبت می‌کنیم، طبعا برای من و خیلی‌های دیگر این نگاه وجود داشته و دارد که حتما با این نگاه، تصویرمان را نسبت به این دو شهر عزیز و گرامی خواهیم ساخت و دنبال می‌کنیم.

صالحی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، عنوان کرد: افراد بسیاری در این نشست صحبت کردند. زیرا معتقدم گفتگوی افراد بیشتر کمک می‌کند تا ما از دریچه‌های متنوع، مسائل را مشاهده کنیم و ببینیم.

وی افزود: اگر همه افراد حاضر در این نشست صحبت می‌کردند، حتما حرف‌های بیشتری زده می‌شد و من چیزهای بیشتری کشف می‌کردم و به آنها می‌رسیدم. چون هر انسانی مسأله‌ها را از منظر و دریچه‌ای می‌تواند روایت کند که آن منظر و دریچه تفاوت‌هایی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آبادان و خرمشهر همانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی کشورمان، نماد ایرانی اسلامی هستند. افزون بر آن شاخص های فرهنگی و هنری، در این دو شهرستان از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و هست.

وی با اشاره به موقعیت آبادان و خرمشهر گفت: موقعیت استراتژیک آبادان و خرمشهر، بستری مناسب برای تعاملات و مبادلات بین‌المللی فرهنگی، هنری، اقتصادی، تجاری و صادراتی است.

صالحی از انعقاد تفاهم‌نامه توسعه سه ساله فرهنگ و هنر در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه سه ساله فرهنگ و هنر برای استان خوزستان به‌ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان به تصویب رساندیم که از ابتدای سال 97 اجرایی خواهد شد.

وی شفافیت در تصمیم‌گیری را اولویت اصلی خود دانست و بیان کرد: باید همه هزینه‌ها و مسیر برگزاری هر رویدادی، چه فرهنگی و چه هنری، رسانه‌ای شود. زیرا شفاف‌سازی یکی از اهداف و اولویت اصلی ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تحت پوشش بیمه 16 هزار هنرمند خبر داد و گفت: تا کنون این تعداد هنرمند را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم که این تعداد تا پایان سال، یا اواخر فروردین ماه سال آینده، به 32 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به دوره فعالیت خود به عنوان وزیر نسبت به تخلفات، گفت: ما به انواع تخلفات بسیار حساس هستیم اما همه موارد باید به صورت مستند و با مدرک معتبر ارائه شود.

صالحی افزود: به دنبال آن هستیم تسهیلات خوداشتغالی را برای هنرمندان ارائه دهیم و این موضوع را نیز به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به آبادان و خرمشهر با تمام وجودمان علاقه خاص داریم و نگاه‌مان به این دو شهر با همین وضعیت است. زیرا این دو شهر باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. چرا که آنان پرچمی را بلند کرده‌اند تا هر ایرانی بتواند به آن افتخار کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خرمشهر و آبادان نماد کشور هستند، گفت: این دو شهرستان ظرفیت‌های قابل توجه فرهنگی و هنری دارند و می‌توانند در فضای منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بدون عنصر فرهنگی، منطقه آزاد نیست، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد در این منطقه رشد کند و شکوفا شود، باید به فرهنگ و هنر توجه ویژه و بیشتری کنیم. زیرا توسعه منطقه آزاد اروند بدون توجه به فرهنگ و هنر میسر نیست. همچنین این سازمان باید تلاش کند تا مشکلات کاهش پیدا کند.

صالحی تصریح کرد: مشکلات فرهنگی هنری این منطقه را با کمک مدیرعامل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد این سازمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و معاونان‌شان در تهران با حضور معاونین وزارتخانه فرهنگ و ارشاد پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌های گزاف به جای خشنودی، ناامیدی ایجاد کرده است و در جلساتی که گرفته خواهد شد، راهکار برون‌ رفت از مشکلات، بررسی و پیگیری خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اهالی فرهنگ و هنر با عشق وارد این وادی شدند و آن چیزی که می‌تواند اختلال ایجاد کند، سوختن اعتمادها است.

وی با بیان اینکه شفافیت ، رویکرد اصلی ما است، اظهار کرد: یکی از اهداف ما پروژه شفافیت است. به این معنا که موارد را مخفی نگه نداریم. هزینه‌ها و جزئیات جشنواره‌ها مخفی نباشد، تا مردم به ما احساس اعتماد بیشتری داشته باشند.

صالحی افزود: باید مسیرها درست باشد و افراد حس کنند جلسات قابل اعتماد است و اگر جشنواره‌ای برگزار می‌شود، آن موقع که اعتماد باشد، مردم می‌دانند جشنواره‌ها مسیر طبیعی خودشان را حفظ کرده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، به رسانه‌های منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: قطعا حوزه رسانه‌های منطقه آزاد اروند از افرادی شاخص و با تجربه در شهرهای آبادان و خرمشهر هستند و برای بیمه خبرنگاران این منطقه، آنان نیز می‌توانند در همان بیمه هنرمندان گنجانده شوند.

انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار