اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با اشاره به اینکه امسال هم همانند سال گذشته خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی و همچنین خرید تضمینی دانه روغنی (کلــزا) بر عهده این شرکت است، در خصوص آغاز خرید تضمینی این محصولات اعلام آمادگی کرد.
سیاوش حسین پور با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود شروع کار با سامانه نوین خرید گندم، تمهیدات لازم برای خرید تضمینی دانه‌های روغنی در شرکت و سیلوهایی که قرار است مبادرت به خرید از کشاورزان خوزستانی کنند انجام شده است.

وی افزود: مراکز خرید تضمینی گندم استان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم درسطح استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان، گندم شهرستان‌های تابعه درهمان شهرستان خرید و ذخیره‌سازی می‌شود.

حسین پور با اشاره به این‌که خوزستان از جمله استان‌های پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور است، افزود: همه ‌ساله عملیات خرید تضمینی گندم در استان از اواخراسفند آغاز و این عملیات تا اواسط تیرماه در مناطق شمالی استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه این موضوع که دغدغه کشاورز پرداخت به موقع وجه گندم است، حمایت از کشاورزان و تامین معیشت آن‌ها با پرداخت صحیح و به موقع وجوه مربوط به فروش محصولاتشان، موجب ترغیب این قشر زحمتکش برای تداوم کشاورزی خواهد بود.

حسین پور با اشاره به اینکه در فصل خرید سال1396، تعداد 96 مرکز خرید مستقر در استان مقدار یک میلیون و353 هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کردند، عنوان کرد: بابت خرید این مقدار گندم‌ مبلغی بالغ بر17 هزارو 735 میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت شده که نشان می‌دهد تولید گندم نقش به‌سزایی در اقتصاد استان دارد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 ادامه داد: امسال نیز از تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید برای شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه4 استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نکته قابل تأمل این‌که علاوه بر خرید گندم توسط دولت، بخش خصوصی نیز در این امر وارد شده است و مطابق سیاست‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه کشور، مبادرت به خرید و ذخیره‌سازی گندم به صورت مستقیم از کشاورزان خواهند کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار