اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
فدراسیون جوایز چهار وزنه بردار خوزستانی که جزو وزنه برداران برتر مسابقات بین المللی جام فجر بودند را پرداخت نکرد و اهدای جوایز آنها را به زمان دیگری موکول کرده است.
 در پایان مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر که روز گذشته در اهواز به پایان رسید، قرار بود به شش وزنه بردار برتر مسابقات که براساس سیستم سینکلر (سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی) انتخاب می شوند جوایز دلاری اهدا شود.

فدراسیون جوایز دو وزنه بردار گرجستانی که پنجم و ششم شدند را می دهد اما در این میان جوایز ۴ وزنه بردار (ایوب موسوی، رحمان اورامه، میلاد رهبری نژاد و علی مکوندی) تیم خوزستان که به نمایندگی از ایران در مسابقات شرکت کرده بودند، پرداخت نمی‌شود.

گفته شده که این وزنه برداران اصرار زیادی برای اینکه هر چه سریعتر جوایزشان پرداخت شود، داشته‌اند و فدراسیون هم تصمیم می‌گیرد جوایز آنها را بعدا پرداخت کند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت پرداخت نکردن جوایز وزنه برداران خوزستان گفت: ما جوایز نقدی مربوط به دو وزنه بردار گرجستان را که براساس سیستم سینکلر انتخاب شده بودند، پرداخت کردیم و تعهدات خود را نیز در بخش آنتی دوپینگ و موارد دیگر انجام دادیم. با توجه به اینکه خوزستان مدتی پیش قهرمان جام باشگاه های آسیا شده بود، استاندار و معاونت آن، مدیرکل ورزش و جوانان و با پیگری هیات وزنه برداری خوزستان جوایز نقدی  برای تیم خوزستان در نظر گرفته بودند و در همین مسابقات از آنها تقدیر کردند و جوایز نقدی پرداخت شد. پرداخت جوایز ۴ وزنه بردار برتر مسابقات جام فجر را هم گذاشتیم در یک فضای مناسب‌تری انجام شود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا در همان مسابقات جام فجر جوایز پرداخت نشد، تصریح کرد: نیاز به فضای مناسب‌تری است تا درمورد آن موضوع هم اقدام کنیم.
رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود به دلیل اختلافاتی که بین مسئولان خوزستان و فدراسیون وزنه برداری پیش آمده، قرار نیست جوایز وزنه‌برداران خوزستانی پرداخت شود، گفت: اصلا این طور نیست. این تعهد فدراسیون است و ۱۰۰ درصد باید انجام شود. مطمئن باشید قبل از سال نو در یک فضای مناسب‌تر این کار انجام خواهد شد. اینکه گفته می‌شود فدراسیون قصد پرداخت جوایز را ندارد را تکذیب می‌کنم و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.  ۴ وزنه بردار هستند و جوایز آنها را به صورت یورو، همان طور که به بقیه هم یورو دادیم، پرداخت می شود.  

 مرادی در مورد اینکه کیفیت جام فجر توقعات را برآورده نکرد، تصریح کرد: ۹ کشور صاحب نام در وزنه برداری به دلیل دوپینگ محروم بودند. وقتی این ۹ کشور نباشند از اعتبار مسابقات جهانی هم کاسته می شود و فقط وجود ایران به آن مسابقات اعتبار می بخشد. ما هم نمی‌توانستیم مغایر با مقررات فدراسیون جهانی حرکت کنیم و این کشورها را دعوت کنیم. البته باید به کشورهای دیگر هم فرصت داد.

او ادامه داد: کشورهایی مانند آمریکا، گرجستان و صربستان هم صاحب نام هستند و نفرات خوبی هم اعزام کردند. در تیم منتخب استان خوزستان دارنده مدال جهانی هم وجود داشت. رکوردهایی هم که وزنه برداران خوزستان ثبت کردند قابل توجه بود که می‌تواند مورد توجه مربیان تیم های ملی هم قرار گیرد. اتفاقا من اعتقاد دارم این دوره از مسابقات با توجه به مشکلاتی که گفتم از لحاظ کمی و کیفی خوب بوده است. میزبان استان خوزستان هم بسیار خوب بود. در این مسابقات کلاس‌های مختلفی برگزار شد که در نوع خود کم سابقه بوده و باید در بررسی کیفیت مسابقات مورد توجه قرار گیرد. همین میزبانی و برگزاری مسابقات از قاره آسیا جلوتر است. اگر این موارد را نبینیم واقعا کم لطفی در حق میزبان است.

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد انصراف خوزستان از میزبانی مسابقات جام فجر و اینکه فدراسیون باید به فکر میزبان دیگری برای جام فجر باشد، تصریح کرد: استاندار خوزستان خواسته بود ستاد مسابقات به صورت دائمی آنجا باشد و ما هم موافقت کردیم و هنوز مکتوب چیزی به ما ارسال نشده است. این موضوع باید بررسی شود. هنوز جوابی در این مورد به خوزستان ندادیم. حالا چه خوزستان میزبان باشد چه شهرهای دیگر، به هر حال نقاط ضعف و قوتی وجود دارد و برای ارتقای سطح برگزاری مسابقات مسائل باید بررسی و رفع و رجوع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار