اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
امام جمعه موقت اهواز:
آیت الله حسن زاده: در بحث انتقال آب٬ نظرات باید کارشناسی باشد و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در بحث پژوهش ها، ارائه نظرات کارشناسانه می توانند تاثیر زیادی در کنترل بحران کم آبی داشته باشند.
آیت‌الله سید ابوالحسن حسن ‌زاده امام جمعه موقت اهواز در پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و سومین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: خداوند آب را منشاء زندگی قرار داده و تمدن‌ های مهم و چند هزار ساله در ایران و دیگر کشورهای جهان در کنار آب‌ شکل گرفته‌ و اروز هم می بینیم که در نقاط مختلف کشور و جهان نزاع برای آب شکل گرفته یا در حال شکل گیری است.

وی افزود: تعصبات استانی و ملاحظات نسبت به مناطق مختلف اجازه نمی دهد که آن چه که باید٬ به درستی اتفاق بیفتد و نظرات کارشناسان به درستی بیان شود.  

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تفاوت میان اسرف (ناهماهنگی بین دخل و خرج) و تبذیر (ریخن و پاش) گفت: اسراف امری است که در هر زمانی معنای خود را دارد به مثلا در حال حاضر امکان ندارد که به مانند گذشته به بحث آبیاری نخیلات یا کشاورزی در استان بپردازیم چون آبی وجود ندارد و بنابراین این کار اسراف است.

وی با انتقاد از اجرای راهکارهای سلبی در مواقع بحران بیان کرد: راهکار عدم کشت برنج در استان های کشور (به جز استان های شمالی) در سال آینده این ممکن است به عنوان یک اضطرار تنها چاره باشد اما به هیچ وجه نمی‌تواند یک راه ‌حل دایمی باشد بنابراین باید سراغ راه‌ های ایجابی برویم.

حسن زاده با اشاره به ضرورت هماهنگی سه محور فرهنگی٬‌ علمی و قانون تصریح کرد: اکنون در بخش آموزش بیش از پژوهش هزینه می‌شود که نتیجه آن عدم بروز ابتکار، خلاقیت و برنامه‌های جدیدی در بین طلاب و دانشجویان است بنابراین باید برای بحث پژوهش هزینه کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر نیاز به نگاه همه‌ جانبه‌ در بحث توسعه و آبیاری بیان کرد: در تمام مسایل یک پیوست سیاسی داریم و دولت‌ ها برای این که کارنامه موفقی را از خود نشان دهند تعامل صحیحی را در بخش‌های مختلف ایجاد نمی کنند.

وی با اشاره به ضرورت دوری از بخشی نگری در برنامه ریزی های کشور تاکید کرد: در بحث انتقال آب٬ نظرات باید کارشناسی باشد زیرا بخش دانشگاهی و همچنین شرکت های دانش بنیان در بحث پژوهش ها، ارائه نظرات کارشناسانه و همچنین تجهیزات مرتبط با بحث آب می توانند تاثیر زیادی در کنترل بحران کم آبی داشته باشند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
comment
0
0
comment نظر کارشناسی که بر اساس بخشی نگری باشد و استانهای صنعتی را حمایت کند این گونه کار کارشناسی باعث مصادره داشته های یک استان به استان دیگر خواهد شد . کارشناسی های انتقال آب غیر اصولی بوده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار