اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
در آستانه شروع برداشت گندم/
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: در آستانه شروع برداشت محصول گندم ، سیلوها و انبارهای ذخیره سازی گندم در استان آماده سازی شد.
مهدی صیاحی افزود: میزان ذخیره سازی سیلوها و مراکز مسقف تعاون روستایی خوزستان 220هزار تن و انبارهای روباز حدود 830هزار تن است.

وی گفت: هم اکنون مراحل آماده سازی مراکز خرید به لحاظ بهداشتی ، مراحل ضد عفونی ، استاندارد سازی باسکول و کالیبره شدن رطوبت سنج با رعایت ضوابط علمی صورت گرفته است و از هر جهت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان هستیم.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه همه مراکز خرید گندم به اینترنت مجهز شده و مشکل نرم افزاری و سخت افزاری وجود ندارد افزود:با توجه به احتمال بارندگی در اوایل سال آینده نیاز به تامین کاور برای مراکز خرید روباز گندم داریم که رقمی بالغ بر 60میلیارد ریال اختصاص یافته است.

تعاون روستایی خوزستان به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور ، همه ساله اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان می کند. 

برداشت گندم در مناطق جنوبی خوزستان از نیمه نخست فروردین شروع می شود و تا آخر خرداد کار عملیات برداشت این محصول اساسی پایان می یابد.

در سال زراعی گذشته حدود 1.7میلیون تن گندم از سطح حدود 700هزار هکتار از زمین های آبی و دیم استان خوزستان تولید که از این میزان حدود یک میلیون و 350هزار تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

پیش بینی های اولیه کارشناسان کشاورزی ، از کاهش میزان تولید گندم در استان نسبت به سال گذشته زراعی به میزان 35درصد حکایت می کند ولی در صورت ادامه کاهش بارندگی ها و خشکسالی در ماه های آینده، امکان کاهش بیشتر تولید گندم در خوزستان وجود دارد.

استان خوزستان برای سومین سال متوالی است که مقام نخست تولید گندم را در کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار رسمی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، مجموع تولیدات سالانه کشاورزی و باغی استان 15.8 میلیون تن است که از این حیث مقام نخست کشور را داراست.

طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، میزان تولیدات کشاورزی و باغی استان به رقم 25میلیون تن برسد و حدود 300هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

در استان خوزستان که 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد بیش از 120نوع محصول زراعی و باغی تولید می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار