اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب گردشگری روستایی در خوزستان بیان کرد: تعداد 17روستای هدف گردشگری در استان است که علاوه بر این 30نقطه دیگر روستایی نیز به عنوان برخوردار از جاذبه‌های گردشگری بررسی و شناسایی شدند.
عبدالله حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در خوزستان تعداد 4هزار و 55روستا و یک هزار و925 دهیاری وجود دارد.

 وی با بیان اینکه تعداد67 بخش خوزستان روستا ندارند، بیان کرد: این بخش‌ها مربوط به بندر امام و بخش مرکزی آغاجاری است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: تعداد3هزار و 794روستا دارای برق، تعداد یک هزار و 366روستا دارای گاز، کل راه‌های روستایی استان 11هزار و770کیلومتر که از این مقدار حدود7هزار و467 کیلومتر آسفالت شده و تعداد یک هزار و 246کیلومتر شوسه و 3هزار و57کیلومتر خاکی است.

حسینی با اشاره به اختصاص315میلیارد تومان در سال 96-95 در حوزه آبادانی و عمران روستاها عنوان کرد: این اعتبارات اغلب در به‌منظور بهسازی، آسفالت، روشنایی، و... است.

وی با بیان اینکه از بدو تشکیل دهیاری‌ها تاکنون دولت حدود13میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص داده است، مبلغ9هزار و 400میلیارد تومان در دولت دهم و یازدهم پرداخت شد که نشان‌دهنده توجه دولت‌ها به بخش روستایی است.

حسینی اشتغال روستایی را به‌عنوان محوریت فعالیت‌های روستایی دولت در سال 96عنوان کرد و افزود: با مصوبه مجلس و اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ6هزار میلیارد توسط دولت و 6هزار میلیارد توسط بانک‌ها جهت اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری شد که سهم خوزستان از این مبلغ 340میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر آموزش روستاییان در حوزه اشتغال گفت: در این رابطه به‌منظور بالا بردن مهارت روستاییان یک تفاهم‌نامه‌ای با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان منعقد شد.

حسینی با بیان اینکه برخی از روستاهای ما در حوزه صنایع‌دستی با صنایع‌دستی استان‌های دیگر رقابت می‌کنند، عنوان کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی که در تهران برگزار شد صنایع‌دستی روستایی خوزستان رقیب استان‌های دیگر بود.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال95 جمعیت روستایی از 29درصد در سال 90به 24درصد در سال 95رسیده است.

حسینی با تأکید بر محوریت فراهم کردن شرایط اشتغال و عمرانی در روستا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام باید با فراهم کردن شرایط لازم، تغییر الگوی کشت در روستاها،فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی و...از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط اشتغال نیاز به فرهنگ‌سازی نیز دارد، عنوان کرد: با 340میلیارد تومان اعتبارات روستایی تعداد6هزار شغل ایجاد می‌شود.

حسینی با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب گردشگری روستایی در خوزستان بیان کرد: تعداد 17روستا هدف گردشگری در استان است که علاوه بر این 30 نقطه دیگر روستایی نیز به‌عنوان برخوردار از جاذبه‌های گردشگری بررسی و شناسایی شدند.

با بیان اینکه روستاهای صراخیه شادگان به دلیل جاذبه‌های گردشگری به میراث تحویل داده شد، عنوان کرد: مبلغ 500میلیون تومان در بخش گردشگری روستایی سرمایه‌گذاری شده است.
مرجع / فـارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار