اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
نماینده مردم شادگان در مجلس با انتقاد از اینکه ۵۰ درصد تالاب هورالعظیم خشک است، گفت: ۵۰ درصد آب باقیمانده حاصل روانه کردن فاضلاب، پساب های تصفیه نشده کشاورزی و مزارع نیشکر است.
مجید ناصری نژاد، با انتقاد از اینکه 50 درصد تالاب هورالعظیم خشک است، گفت: البته 50 درصد آب باقیمانده موجود در تالاب  حاصل روانه کردن فاضلاب،  پساب های تصفیه نشده کشاورزی و مزارع نیشکر است و در واقع شاهد هیچ اقدامی برای احیای  تالاب جز روانه کردن زهکشی های نیشکر و فاضلاب نیستیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه منشاء 80 درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است، ادامه داد: خشکی تالاب ها، دشت ها و نخلستان ها عامل شیوع ریزگردهای خوزستان است؛ هر چند سال ها است نسبت به تبعات منفی ناشی از انتقال آب وکاهش دبی رودخانه کارون هشدار می دهیم اما متاسفانه به این هشدارها توجه نمی شود.

وی تامین حقابه خوزستان را راهکار ریشه ای کنترل ریزگردها دانست و گفت: تالاب به یکی از کانون های مهم ریزگرد تبدیل شده است؛ مهمترین علت خشکی تالاب ها و شیوع ریزگردها انتقال آب و بی توجهی به تامین حقابه خوزستان است و بی شک اگر این مهم تحقق یابد مشکل تالاب ها و ریزگردها حل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، رهاسازی آب در تالاب ها و رعایت حق آبه زیست محیطی را راهکار مهم کنترل ریزگردهای خوزستان دانست و گفت: دولت باید نهایت اهتمام خود را برای این امر به کا ببرد؛ البته هر چند مبالغی برای احیا و مقابله با ریزگردهای خوزستان در نظر گرفته شده اما متاسفانه تخصیص پیدا نکرده است و مسئولان نسبت به اختصاص آن بی توجهی می کنند.

وی با بیان اینکه خطر طوفان های نمکی ناشی از خشکی تالاب ها نه تنها خوزستان بلکه استان های همجوار تهدید می کند، گفت: متاسفانه به علت خشکی تالاب ها سالانه میزان بالایی از اراضی خوزستان به کانون ریزگرد تبدیل می شود که این وضعیت خطر طوفان و ریزگردهای نمکی را افزایش می دهد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه وزارت نفت در خشکی تالاب هورالعظیم نقش عمده ای دارد، افزود: فعالیت های نفتی خشکی بخش عمده ای از تالاب را به دنبال داشته و خسارات جبران ناپذیری را به حیات تالاب وارد کرده است.

/خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار