اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
نخست‌وزیر سابق قطر از اظهارات اخیر بن سلمان مبنی بر حق صهیونیست‌ها در داشتن سرزمین انتقاد کرد.
خبرگزاری تسنیم: "حمد بن جاسم آل ثانی" نخست‌وزیر سابق قطر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به انتقاد از اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره حق صهیونیست‌ها درباره برخورداری از سرزمین پرداخت.

وی با اشاره تلویحی به دوشیده شدن آل سعود توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: به مایه تمسخر و بازیچه‌ای تبدیل شده‌ایم که از ما باج خواهى شده و داراییهایمان یا در معاملات حساب نشده به هدر مى‌رود یا به جیب لابى‌هاى کشور‌هایی مى‌رود که زمام تصمیم‌گیری‌ها را به دست دارند.

بن جاسم فزود: حتی هنگامی که می‌گوییم که اسرائیلی‌ها حق دارند که در سایه امنیت در سرزمینشان زندگی کنند و این چیزی است که من از سال‌ها قبل به آن اعتقاد داشتم و هنوز هم اعتقاد دارم، شرم داریم که بگوییم فلسطینیان نیز حق برخورداری از سرزمین را دارند.

وی اظهار داشت: ما باید صریح باشیم و آنچه را بگوییم و انجام دهیم که خواسته‌های ملت‌هایمان را برآورده می‌کند. ما احتیاج داریم که کسی ما را از این شکست‌ها و حقارتی که این امت (اعراب) گرفتار آن شده، نجات دهد و نباید چیزی را که مورد خوشایند دیگری است بر زبان بیاوریم و تلاش‌هایمان را همانگونه که قبلا گفتم در جهت منافع ملت‌هایمان متمرکز کنیم.

وی در خصوص بحران در روابط قطر با مصر، عربستان، امارات و بحرین گفت: طبیعت انسان به گونه‌ای است که دستور را دوست ندارد حتی اگر نزدیک‌ترین شخص به تو باشد و یا این دستور آمرانه باشد. 

نخست‌وزیر سابق قطر گفت که آنچه امروز ما در خلیج فارس به آن احتیاج داریم نصیحت پذیری و تلاش برای اصلاح روابط است که خواسته یا نخواسته تیره شده است.

بن سلمان اخیرا در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک گفته بود که صهیونیست‌ها در داشتن سرزمین خاص خودشان حق دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار