اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از كشف و معدوم‌سازی بیش از 60 تن مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه سلامت نوروزی در خوزستان خبر داد.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده گفت: در طرح سلامت نوروزی که از 15 اسفند96 تا 15 فروردین 97 اجرا شد، 35هزار و 196 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، سامانه‌های آبرسانی و محل‌های اسکان در حوزه شهرها و روستاها انجام و بیش از 60 تن مواد غذایی فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی کشف و معدوم شده است.

وی افزود: همچنین 136مورد بازدید از محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی در بین مسیرها، اماکن بین راهی و مجتمع‌های رفاهی و 353 مورد بازرسی مشترک با ادارات مربوطه از جمله دامپزشکی، راهداری شهرستان‌ها، و صنعت و معدن و تجارت نیز صورت گرفته است.

سلمان‌زاده ادامه داد: در این بازرسی‌ها، متصدیان 160مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 681 اخطاریه بهداشتی برای مراکز متخلف صادر شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی 34 مرکز متخلف پلمب شدند، گفت: همچنین 725 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی حساس و فرآوری مانند کباب، فست‌فودها و شیرینی‌جات و دیگر موارد انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: همچنین در این مدت، هشت هزار و 135مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های سنجش سلامت روغن، دماسنج لیزری و نفوذی، اندازه‌گیری PH خمیرنان برای بررسی جوش شیرین و دستگاه سنجش شوری نمک نان نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 22 هزار و 100 مورد کلرسنجی شبکه آب شهری و روستایی نیز انجام، و 43 مرکز عرضه قلیان تعطیل و متصدیان 95 مرکز به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلمان‌زاده گفت: همچنین در طرح سلامت نورزی سال 97،  480 مورد شکایت در سامانه 190 و 300 مورد شکایت متفرقه و حضوری ثبت شد که با حضور کارشناسان بهداشت محیط به تمامی این شکایات در اسرع وقت رسیدگی شد. 

وی ادامه داد: این اقدامات در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی با 80 گروه بازرسی محیطی و 20 تیم پشتیبانی ستادی در قالب 280 بازرس بهداشت محیط انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از هموطنان گرامی درخواست می‌شود تا هرگونه مشکل بهداشتی را به سامانه شبانه‌روزی رسیدگی به شکایات بهداشتی 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و پیگیری لازم به عمل آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار