اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
دستگاه هوشمند غذادهی به آبزیان که به همت یکی از شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول رونمایی شد.
شرکت ارشدکاران صنعت روناش یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول این دستگاه ابتکاری را طراحی و به مرحله تجاری سازی رساند.

ناصر آریایی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از این دستگاه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:از سال 91 ایده تولید دستگاه غذادهی به آبزیان پیگیری شد و اکنون به مرحله تولید و تجاری سازی رسید.

وی که از سال 93 تاکنون زیر نظر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول فعالیت می کند افزود:در این دستگاه غذای آبزیان در مخزن مخصوصی قرار داده شده و در فاصله زمانی معین برای آبزیان پرتاب می شود.

وی با اشاره به دقت کار این دستگاه اظهار کرد: دستگاه مذکور به گونه ای طراحی و ساخته شده که برای همه ماهیان موجود در استخر به طور یکسان و یکنواخت غذا با حجم دلخواه پرتاب می کند.

آریایی اضافه کرد:دستگاه غذادهی به آبزیان در حال حاضر در سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران ثبت اختراع شده و طبق اعلام این سازمان این دستگاه نمونه خارجی و داخلی ندارد.

وی گفت:تاکنون برای انجام آزمایش و تولید این دستگاه حدود 500 میلیون ریال هزینه شده که 270 میلیون ریال آن از محل تسهیلات مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول بوده است .

آریایی قیمت تمام شده تولید هر دستگاه را بین 100 تا 250 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه نمود :تاکنون سفارش تولید چهار دستگاه غذادهی هوشمند به آبزیان دریافت شده و اکنون در حال بازاریابی هستیم تا دستگاه ها طبق سفارش مشتری و متناسب با نیاز حوضچه های پرورش ماهیان ساخته شوند.
این پژوهشگر دزفولی به مشکلات تولیدکنندگان و مخترعان نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از حمایت دانشگاه آزاد دزفول گفت:فضای کارگاهی که از سوی این دانشگاه در اختیار ما گذاشته شده کوچک است و انتظار داریم تا کارگاه بزرگتری در اختیار ما قرار گیرد.

وی همچنین افزود:انتظار می رود شیلات نیز از طراحی و تولید این دستگاه که بسیار کاربردی است حمایت کند و این دستگاه را به تولیدکنندگان آبزیان معرفی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گفت:دستگاه غذادهی هوشمند به ماهیان در راستای بهره وری بیشتر در محل های پرورش ماهی ساخته شده که علاوه بر کاهش تعداد کارگران و کاهش هزینه نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف غذای ماهیان دارد.

علی افروس افزود:هر ایده و طرح ابتکاری که قابل ارائه در سطح شهرستان و شمال خوزستان باشد مورد حمایت مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول قرار خواهد گرفت.

وی بر حمایت از محصولات بومی تاکید کرد و گفت: تا تبدیل ایده به ثروت ، تولید پایدار و اشتغال از ایده های برتر حمایت خواهد شد که این امر نیازمند همکاری و حمایت دیگر دستگاه های اجرایی است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول نیز با بیان اینکه ساخت چنین طرح هایی به رشد اقتصادی کشور و شهرستان کمک می کند گفت:پیوند دانشگاه و صنعت عملا در کشور ضعیف بوده اما امیدواریم این پیوند به گامی موثر در حوزه تولید که نیاز اصلی جامعه است منجر شود.

مهراب عبدالهی با بیان اینکه طرح تولید برانکارد این واحد دانشگاهی به بخش صنعت در دزفول معرفی شده و نتایج خوبی داشته است گفت:بخش صنعت با صدور مجوز و ارائه تسهیلات ارزان قیمت روستایی،اشتغالزایی از ایده پردازان و تولیدکنندگان حمایت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار