اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
مدیرکل آموزش و پروش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پروش استان خوزستان گفت: از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیزی حدود یک هزارو 200 نفر جذب آموزش و پروش می‌شوند.
محمد تقی زاده با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: از طریق این آزمون در سراسر استان چیزی حدود یک هزارو 200 نفر جذب آموزش و پروش می‌شوند.

وی افزود: دستورالعمل این آزمون به زودی از طریق سازمان سنجش ابلاغ و مراحل مختلف جذب در اوایل مهرماه امسال از طریق یک دوره کوتاه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پروش استان خوزستان با بیان اینکه در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم کمبود نیرو داریم، گفت: نیاز آموزش و پرورش خیلی بیشتر از آماری هست که قرار است از طریق آزمون استخدام شوند.

تقی زاده عنوان کرد: با وجود اینکه تعداد 4 هزارو 500 تا 600 نفر نیروی حق التدریس جذب کردیم اما کمبود ما رفع نشده است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 2 هزار نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند و با وجود همه سخت گیری‌هایی که می‌شود حدود یک هزار نفر متقاضی انتقال از استان هستند، بیان کرد: برخی از متقاضیان به دلیل مبتلا شدن به بیماری های خاص و یا داشتن سوابق بالا و توانایی ماندن در استان ندارند که به ناچار با انتقال آنها موافقت می‌کنیم.

تقی زاده افزود: علاوه بر این سالانه تعداد زیادی از فرهنگیان در دستگاه های مختلف در قالب فرماندار، شهردار،بخشدار و ... مامور به خدمت می شوند که با این نیرو نیز به ناچار موافقت می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر در نظر گرفتن برخی امتیازات برای نیروی کار در مناطقی که شرایط سخت دارند، عنوان کرد: این قبیل امتیازات در دولت گذشته باب بود و کسانی را شامل می‌شد که می‌خواستند به مناطق محروم منتقل شوند.

تقی زاده شرایط اقلیمی و عدم وجود خدمات رفاهی و درمانی را از مهمترین عوامل تقاضای انتقال از سوی کارمندان آموزش و پروش عنوان کرد، و افزود: چنانچه  بتوانیم در این زمینه هر گونه اقدامی را انجام دهیم هم سبب رضایتمندی همکاران می‌شود هم تاثیر به سزایی در ماندن نیروی کار در استان دارد.

وی  با تاکید بر لزوم پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید نگاه ویژه ای به بخش آموزشی استان شود و سالانه اعتبار قابل توجهی به دلیل شرایط اقلیمی، پراکندگی جغرافیایی و سیل مهاجرت به استان اختصاص داده شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار