اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
شهردار اهواز:
کتانباف: اگر دولت پنج هزار و 840 میلیارد ریال دیگر برای آن در نظر گیرد فاز نخست آن ظرف 20 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اهواز به همراه الباجی و ساری از نمایندگان اهواز در مجلس به همراه کتانباف شهردار اهواز، فلسفی و باباپور رییس و نایب رییس، جهانبخشی، موسوی زاده، لطفعلی زاده، کعب عمیر و حاجتی  از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، تنی  چند از معاونین وزرا، مدیران استانی و کشوری از پروژه قطار شهری، منازل پرخطر منبع آب، ملاشیه و چند محله حاشیه نشین بازدید و در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استانداری خوزستان شرکت کردند.

شهردار اهواز با تشکر از حضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونین وزرا به مشکلات کلان خوزستان و اهواز پرداخت و گفت: با وضعیت منابع فعلی نمی توان به جبران عقب ماندگی ها امید داشت. تنها راه برون رفت از این وضعیت، احقاق حقوق استان از قبیل اجرای دقیق مصوبه ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 مجلس شورای اسلامی و پرداخت عوارض واقعی آلایندگی از سوی وزارت نفت ( به منظور جبران بخشی از عوارض آلودگی هوا) و اجرای صحیح قوانین مصوب است.


کتانباف در ادامه با اشاره به عقب ماندگی طولانی پروژه قطار شهری اهواز گفت: در 12 سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار به متروی اهواز اختصاص یافته است.

وی گفت: اگر دولت پنج هزار و 840 میلیارد ریال دیگر برای آن در نظر گیرد فاز نخست آن ظرف 20 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول، وضعیت حاشیه نشین ها در اهواز را اسف بار خواند و گفت: فقط برای بهسازی معابر و زیرسازی و آسفالت این مناطق هرسال حداقل 3 هزار و سیصد میلیارد ريال مورد نیاز است.

منصور کتانباف با اشاره به مساحت 2/7 هزار هکتاری طرح کمربند سبز افزود: الزام دستگاه ها به عمل به تعهدات خود مبنی بر اجرای کمربند سبز جهت مبارزه با آلودگی و ریزگردها یکی دیگر از اولویت های کلانشهر اهواز است.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت از شهر اهواز استخراج می شود، اما سهم مردم شهر از این نعمت تنها دردسرها و آلایندگی های آنست.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر اهواز، خوزستان و اهواز را نیازمند یک نگاه ویژه خواند و بیان کرد: این بازدید در سطح هیات های بلند پایه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این سفر مقدمه ی تحول بزرگی در شهر اهواز باشد.

فلسفی خطاب به اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما از شما عزیزان توقع داریم  به دلیل اهمیت فوق العاده خوزستان در راستای منافع وتوسعه ملی، رویکرد خاصی به استان داشته باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار