اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
در این مراسم علاوه بر مقامات ارشد نظامی از ارتش کره شمالی، وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان و دیپلمات های کشورمان نیز شرکت کردند.
آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور 'معاون وزیر نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک خلق کره' در سفارت جمهوری اسلامی ایران در 'پیونگ یانگ' برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیونگ یانگ، در این مراسم علاوه بر مقامات ارشد نظامی از ارتش کره شمالی، وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان و دیپلمات های کشورمان نیز شرکت کردند.

مراسم بزرگداشت ارتش ایران در کره شمالی
سرهنگ 'محمد حسن غفاری' وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی در این آیین با قدردانی از حضور مقامات نظامی و سیاسی جمهوری دموکراتیک خلق کره و همچنین روسای نمایندگی کشورهای خارجی در پیونگ یانگ، اظهار کرد ارتش جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در کنار مردم، نقش بارزی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته است.

او گفت: ارتش همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با خنثی کردن توطئه های دشمنان، نقش کلیدی و مهمی در حفظ نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد به نحوی که رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به خاطر اهمیتی که برای ارتش قائل بودند روز 29 فروردین را به نام «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» نام گذاری نمودند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 39 سال گذشته، با اتکا به تعالیم اسلامی و انسانی و در سایه ایثار و تلاش نیروهای خود، در جهت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگی نائل آمده است.

وابسته نظامی ایران در کره شمالی افزود: اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد دفاعی خود که مبتنی بر بازدارندگی است با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر در راستای خودکفایی، نوآوری و ارتقا توانمندی‌های دفاعی کشور گام برمی دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران ملت منطق، دوستی، صلح و همکاری است و ما اطمینان داریم که با این دیدگاه و منطق می توانیم با همکاری سایر کشورها و مجامع بین المللی مشکلات منطقه و معضلات جهانی را حل و فصل کنیم.

سرهنگ غفاری اظهار کرد: امضای توافق هسته ای موسوم به 'برجام' گویاترین و مهمترین نمونه سیاست تعامل گرایانه ایران با نظام بین الملل است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مکررا پایبندی ایران را به مفاد این موافقت نامه اعلام کرده است. 

وی افزود: در عوض دولت آمریکا با نقض مستمر این توافقنامه، عدم پایبندی خود را به تعهدات حقوقی و بین المللی برای همگان به اثبات رسانده است.

وابسته نظامی ایران در کره شمالی تاکید کرد همه مردم جهان طی مراحل مذاکرات هسته ای و بعد از آن به خوبی دریافتند که پروژه ایران هراسی هرگز واقعیت ندارد و مردم و دولت ایران به همه مقررات بین المللی احترام می گذارند و همواره به دنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در جهان هستند. 

سرهنگ غفاری تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ منافع ملی خود، با تمام کشورهای همسایه روابط نزدیک و دوستانه‌ای داشته و با هر نوع تجاوز و مداخله کشورهای فرا منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای منطقه مخالف است.

وی تاکید کرد ایران بر خلاف تبلیغات استکبار جهانی، همواره با اتخاذ سیاست تنش زدایی و عدم مداخله در امور داخلی همسایگان، از توسعه روابط دوستانه و صمیمی با تمامی کشورهای جهان بر اساس حسن تفاهم و تامین منافع مشترک استقبال نموده و با هر گونه توسعه طلبی، یکجانبه گرایی و حمایت از اقدامات تروریستی در جهان مخالف است.

همچنین وی در رابطه با روابط بین دو کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره و جمهوری اسلامی ایران افزود: روابط بین دو کشور بر اساس درک متقابل، حسن تفاهم و منافع مشترک و منطبق با قوانین بین‌المللی بنا شده است. 

او گفت: خوشبختانه برغم بروز تحولات گسترده جهانی، روند توسعه روابط فی‌مابین با عزم رهبران دو کشور ادامه دارد ایران از صلح، ثبات و یکپارچگی در شبه جزیره کره بر اساس خواست ملت کره و بدون دخالت نیروهای متجاوز خارجی حمایت می‌کند و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود و تمامی ملل جهان دانسته و با هر گونه انحصار طلبی در این زمینه مخالف است.

به گفته وی ایران از حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در شبه جزیره کره از طریق گفت و گوهای صادقانه و همراه با احترام متقابل، استقبال می‌نماید. 

معاون وزیر نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز در این آیین اظهار کرد با توجه به تهدیدات ناشی از تجاوز و چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت خردمندانه امام خمینی(ره) از انقلاب ایران محافظت کرد و ماموریت شرافتمندانه خود را با توجه به اعتباری که برای دستیابی به توسعه و خودکفایی ملی کسب کرده است، انجام داد.

سپهبد 'کیم سون نام' که ارشد ترین مقام نظامی شرکت کننده در این مراسم بود گفت: از موفقیت‌های ارتش و مردم ایران برای دستیابی به ثبات اجتماعی و توسعه اقتصادی و همچنین تقویت قدرت دفاعی ملی تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، بسیار خوشحال هستم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار