اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
وزیر بهداشت در افتتاح بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان:
قاضی زاده هاشمی: کسی تصور نکند که وزیر بهداشت همه کاره است زیرا همه مشکلات با یک وزیر یا وکیل قابل حل نیست.
شوشان: بیمارستان 128 تختخوابی شهدای صنعت نفت دشت‌ آزادگان با حضور دکتر سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

دکتر هاشمی در این مراسم اظهار داشت: هیچ وقت فکر نمی کردم این افتخار نصیبم شود تا باز هم برای چندمین بار به سوسنگرد سفر کرده  و این بیمارستان را افتتاح کنم.


وزیر بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان  گفت: شرمنده مردم و جوانان بیکار این منطقه هستم، بیشتر حاضران در مراسم جوانان جویای کار هستند؛ برای حل این مشکل باید تدبیر کرد چون مردم تصور می کنند هر وزیری با حضور در استان‌ها اختیارات بی حد و حصری دارد در حالی کار ما در وزارت بهداشت تربیت نیروی انسانی و آموزش افراد متخصص حوزه پزشکی و خدماتی مثل ساخت خانه و مراکز بهداشت، مراکز جامع سلامت، تهیه تجهیزات پزشکی، بستری و درمان مردم است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه این سومین سفر خود به شهرستان دشت آزادگان است، گفت: هدف از بازدید این بیمارستان صرفا افتتاح در و دیوار یا تجهیزات نیست مهم افراد متخصص حوزه پزشکی است؛ امروز فرصت بررسی به اندازه کافی را نداشتیم ولی حتما هفته آینده هیئتی را جهت بررسی کمی و کاستی های احتمالی به منطقه اعزام خواهم نمود.

وی افزود: این هیئت از نزدیک کاستی ها و مشکلات را بررسی و در مورد احداث درمانگاه در هویزه یا نگهداشت بیمارستان شهید چمران تصمیم گیری می کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نامه های مردم را حتما مطالعه می کنم، عنوان کرد: ولی تصور نکنید که وزیر بهداشت همه کاره است زیرا همه مشکلات با یک وزیر یا وکیل قابل حل نیست.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: بسیاری از کارهایی که باید برای مردم انجام شود با مدیریت استانی است و بودجه خوبی امسال برای اشتغال گذاشته شده و امیدوارم در کنار کارهایی که می شود برای خوزستان از نفت در دشت آزادگان و غرب رود کارون نیز در مسیر اشتغالزایی و کمک به مردم استان استفاده شود.

دکتر ایرج نظری در ابتدای این مراسم اظهار داشت: کلنگ ساخت بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان در سال 74 به زمین زده شد و امروز بعد از 23 سال و با پیگیری های مستمر و حمایت های وزیر محترم بهداشت شاهد افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان هستیم.

نظری افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی،‌ جراحی، اطفال و نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، اتاق عمل، دیالیز، تالاسمی، سی‌ سی‌ یو، آی‌سی‌ یو، NICU  (مراقبت‌های ویژه نوزدان)، درمانگاه تخصصی و همچنین بخش‌ های پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سی‌ تی‌ اسکن و رادیو لوژی استکه با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و زیربنای 26 هزار مترمربع ساخته و تجهیز شده است.

وی گفت: همزمان با افتتاح بیمارستان، 22 پروژه بهداشتی و درمانی دیگر در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شامل 10 پروژه درمانی و12  پروژه بهداشتی در شهرهای مختلف خوزستان افتتاح میشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مجتمع بزرگ تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز با مساحت 2400 مترمربع، مجتمع کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تیپ 2000 این مرکز با زیربنای 5100 مترمربع، بخش فوق تخصصی اندوسکوپی، کولونسکوپی، تی‌آرسی‌پی با مساحت 140 مترمربع، و مجتمع بزرگ تخصصی و فوق تخصصی جراحی قلب با مساحت 2400 مترمربع و سلامتکده طب سنتی جمعا با اعتباری بالغ بر852 میلیارد ریال بخشی از این پروژه‌های درمانی هستند.

نظری در پایان گفت: بخش جین اکسپرت (مقاومت میکروبی) و سیستم مانیتورینگ زنجیره سرد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با پوشش جمعیتی کل استان، آزمایشگاه مرکزی شهرستان کارون با جمعیت تحت پوشش 130 هزار نفر، ساخت و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی صیدون باغملک، ساخت و بهسازی 8 خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال، از دیگر پروژه های بهداشتی دانشگاه هستند که طی سفر امروز وزیر به خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار