شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
پس از انتخاب شهردار و سرپرست كلانشهر اهواز يك عضو شوراي شهر به خبرنگار كارون گفت: اين شيوه پنهاني انتخاب شهردار در پشت درب‌هاي بسته يك منزل را نمي‌پسندم، ضمن احترام به گزينه منتخب، مي‌بايست شهردار برنامه‌هاي خود را در صحن علني بيان مي‌كرد و گزينه‌هاي وزين و مختلف توسط اعضاء طرح مي‌شدند

روزنامه کارون نوشت: اعضای شورای شهر اهواز سیدخلف موسوی را به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردند.

21 عضو شورای شهر اهواز در نخستین جلسه علنی شورای چهارم شهر اهواز گزینه های پیشنهادی خود برای شهرداری اهواز را ارائه دادند و پس از رای گیری، سیدخلف موسوی را با 14 رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردند.منصور کتانباف، سیدخلف موسوی گزینه های پیشنهادی اعضای شورا بودند که در نهایت سیدخلف موسوی 14 رای و منصور کتانباف 7 رای را کسب کردند.طبق قانون و با توجه به تعداد اعضای شورا، گزینه شهرداری باید 11 رای به بالا را کسب کنند.

همچنین محمد صفری، تنها گزینه سرپرستی شهرداری اهواز به عنوان سرپرست انتخاب شد.

سیدخلف موسوی کیست؟

سیدخلف موسوی متولد 1344 در دشت آزادگان و دارای مدرک تحصیلی مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است.فرمانداری شهرهای شوشتر، دزفول، آبادان و شادگان، ریاست سازمان صنعت و معدن استان و مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از جمله سمت های اجرایی موسوی تاکنون بوده است.

با انتخاب موسوی به عنوان شهردار اهواز، مدیریت بیش از دو ساله کتانباف به پایان رسید. بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که منصور کتانباف باید در سمت خود ابقامیشدو برخی ها هم می گفتند نبود شورا در دوره فعالیت کتانباف عاملی برای تسریع کارها در شهرداری بوده است؛ در هر صورت شورائیان دیروز شهردار جدید را انتخاب کرده اند و باید به این انتخاب احترام بگذاریم.

روند انتخاب شهردار عجيب بود

پس از انتخاب شهردار و سرپرست كلانشهر اهواز يك عضو شوراي شهر به خبرنگار كارون گفت: اين شيوه پنهاني انتخاب شهردار در پشت درب‌هاي بسته يك منزل را نمي‌پسندم، ضمن احترام به گزينه منتخب، مي‌بايست شهردار برنامه‌هاي خود را در صحن علني بيان مي‌كرد و گزينه‌هاي وزين و مختلف توسط اعضاء طرح مي‌شدند و رسانه‌ها و مردم قول‌های شهردار را مي‌شنيدند تا اگر عدول كرد خود رسانه‌ها و مردم مطالبه كنند اما شهردار منتخب برای عمران و آبادانی شهر نه برنامه‌اي داد نه قولي و مطمئنا اين روش مدنظر شهروندان نيست و ما بايد به مردمي كه به ما راي دادند، پاسخگو باشيم. هدايت ممبيني افزود: براي من عجيب است كه چه فشاري و ازسوي چه كساني بوده است كه مي‌بايست در جلسه اول كار تمام مي‌شد. ممبيني افزود: به هر حال اولين قدم را بخشي از شورا متزلزل برداشت و اي كاش شهردار با راي كليه اعضا انتخاب مي‌شد تا پشتوانه بيشتري داشته باشد. اين عضو همچنين خاطرنشان كرد: ما بايد از تجربه‌هاي شوراهاي قبلي درس بگيريم و بدانيم كه نقاط آسيب‌پذير يك شورا كجاست؟! پشتوانه در همين راستا بايد بگويم به عنوان فردي كه با پشتوانه راي مردم تا آخر حركت خواهم كرد از مصالح و منافع شهروندان كوتاه نخواهم آمد و با توجه به اينكه دموكراسي در انتخابات شورا رعايت نشد سعي خواهم نمود مرتبا مسائل شورا شهرداري را براي جلوگيري از خيلي مسائل رصد كرده و به اطلاع مردم برسانم. وي درخصوص برخي درگيري‌هاي لفظي افزود: بخشي از اين مسائل طبيعي است اما اگر با توهين همراه بشود حرمت‌ها شكسته خواهد شد. وي همچنين اظهار كرد: شهردار را حتي بنده به عنوان يك عضو شورا از نظر چهره نمي‌شناسم چه برسد عملكردش را بدانم و بدانم چه مي‌خواهد در شهر انجام دهد، چگونه دوستان انتظار داشتند ما سكوت كنم و راي دهيم و...

شهردار شوراي قبل هم اینگونه انتخاب شد

حجت مظفري ديگر عضو شوراي شهر نيز گفت: دوستاني كه به روند انتخاب شهردار ايراد مي‌گيرند مگر يادشان رفته حيدر نجفي شهردار شوراي سوم در راهروهاي شهرداري و در فاصله استراحت بين جلسه شورا شهردار شد. به نظر من روند انتخاب شهردار با 14 راي كاملا توام با دموكراسي بوده است. وي افزود: تمام اعضاي شورا به جز يك نفر شهردار منتخب را مي شناسند و وي مدير توانمندي است كه از سياسي‌بازي و قوم‌گرايي دوري مي‌كند و مطمئن باشيد ما در انتصاب‌هاي وي دخالت نمي‌كنيم؛ ولي اگر در عملكرد شهرداري ضعف ببينم از حقوق مردم به خوبي دفاع خواهيم كرد. وي درخصوص درگيري‌هاي لفظي در صحن شورا گفت: اين فقط از بي‌تجربگي بعضي از ما بود و براي تجربه اول بوده است مطمئنا در آينده كمتر از اين بحث‌ها خواهيم ديد اگر جلسه به صورت علني نبود يك دليل داشت و آن اين بود كه مي‌خواستيم از يك سري بي‌نظمي‌هاي احتمالي كه جلسه را به هم بريزد جلوگيري كنيم. وي در پايان گفت: از قول من به مردم قول دهيد كه به قول‌هايمان پايبنديم و اهل تعامل هستيم و ما اهل معامله و زد و بند نخواهيم بود و آبرويمان را از سر راه نياورده‌ايم كه بدان خدشه وارد شود و سالم كار خواهيم كرد.

دوستان به قول‌ها پایبند نبودند

در همین حال یک عضو دیگر شورای اسلامی اهواز گفت: شهردار اهواز در یک فرایند غیر عادی انتخاب شد و دوستان به نوعی به قول خود پایبند نبودند.حسین حیدری اظهار کرد: متاسفانه هیچ یک از قول و قرارهایی که گذاشته شده بود صورت نگرفت و دوستان به قول خود پایبند نبودند.وی افزود: نه تنها من بلکه بسیاری از اعضای شورا از شهردار جدید اطلاعی ندارند.وی افزود: تا زمانی که شهردار در مسیر و اهداف شورا و خدمت به شهروندان حرکت کند باید از وی حمایت کرد در غیر این صورت مانع از کار وی خواهیم شد.وی ادامه داد: شورای شهر اهواز یکی از مهم‌ترین شوراهای کشور بوده و در آینده کارهای بسیاری پیش رو دارد.حیدری عنوان کرد: اعضای شورا دارای توانمندی‌های خوبی هستند و تقریبا از همه اقشار، گروه‌ها و قومیت‌ها در آن وجود دارد و حاکمیت هیچ گروه، قوم و حزبی در آن مطلق نیست.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری گسترده‌ترین نهاد خدمات رسانی به شهروندان است انتظار می‌رود که شهردار آینده وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

انتقاداتم را خواهم گفت

این در حاالی می باشد که یک عضو با تجربه شورای شهر اهواز گفت: اگر شخص مورد نظر من به عنوان شهردار انتخاب نشود من از رای اکثریت تمکین می‌کنم اما منتقد اصلی شهردار خواهم بودو در جمع مردم از وی به صورت محکم و صادقانه انتقاد می‌کنم. اسکندر زنگنه به موضوع انتخاب شهردار اشاره کرد و تصریح کرد: اگر از شخصی به عنوان گزینه شهرداری دفاع می‌کنم بدانید که این دفاع از روی اعتقاد است.زنگنه در پایان خاطر نشان کرد: لازم بود از زمان اعلام نتایج انتخابات تا الان که در حدود70 روز فرصت داشتیم گزینه‌های بسیاری را برای شهرداری انتخاب می‌کردیم و از آن‌ها برنامه می‌گرفتیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همه ما مقصر هستیم.

شورا از اهواز نگهداری کند

رئیس شورای شهر اهواز گفت: نیاز است شورای شهر اهواز به دور از هرگونه نگرش سیاسی وقومی از شهر نگهداری کند و پیشگام رفتارهای سالم در جامعه باشد.رامی علاسوند اظهار کرد: نیاز است به دور از هرگونه نگرش سیاسی وقومی از شهرمان نگهداری کنیم و بیش از پیش مراقب جایگاه شورا باشیم.علاسوند با بیان اینکه شورا‌ها دغدغه‌ای به جز ضعف‌ها و تنگناهای شهر ندارد گفت: با توجه به افراد لایقی که با آرای مردم به شورا راه یافته‌اند باید محور کار خود را خدمتگزاری به مردم قرار دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار