شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
جنجال در شورای شهر آبادان
در دوره های قبل برای عده ای از کارکنان شهرداری پرونده هایی در دادگاه مطرح شده بود که بنده را به عنوان مطلع و مسوول دستگاه خواست.

شوشان : سومین جلسه شورای شهر آبادان برای استماع برنامه های نامزدهای پست شهرداری هم نتوانست به اختلاف نظرهای دو جناح اکثریت و اقلیت پایان دهد و همه چیز به روز دوشنبه بعنی روز رای گیری نهایی موکول شد. صبح یکشنبه محمودرضا شیرازی که به اصرار جناح 5 نفره شورا برای بار دوم به ارائه برنامه خود پرداخته بود، با انتقادات صریح و جدی گروه مخالف خود روبرو شد.

شیرازی در 30 دقیقه به ارائه برنامه اش پرداخت؛ برنامه ای بلافاصله پس از ارائه آن با انتقادهای نقد تند اعضای گروه 5 نفره مواجه شد؛ عیدانی اساس برنامه بودن آن را زیر سوال برد، تفاوت بین طرح و پروژه و برنامه را به میان کشید و بر غیر عملیاتی بودن آن به دلیل فقدان شاخص ها و زمانبندی مشخص انگشت نهاد. او همچنین پایین بودن تحصیلات بیش از 50 درصد مدیران شهرداری را نقطه ضعفی برای شهرداری رتبه 11 آبادان دانست. عدم توجه به مناطق حاشیه شهر و وضعیت ساخت و سازهای ناهمگون در مناطق شرکتی واگذارشده هم از سوی عیدانی مورد سوال قرار گرفت.

خلیل جنامی سطح انتقاد از برنامه را به نفی آن کشاند برد و گفت که این برنامه از اینترنت کپی پست شده است. او سپس از شیرازی توضیح خواست که چرا نام شهردار آبادان در یک پرونده قضایی در دادگستری خوزستان ذکر شده است. آیا جناح اقلیت با بیان عبارات پرونده و دادگاه برگ برنده ای رو کرده بود. جنامی نقدهایش را با گلایه عدم رسیدگی به مناطق حاشیه شهر، عدم سکونت برخی مدیران شهرداری در آبادان و عدم بکارگیری مدیران بومی پایان داد.

یسری دریس دیگر عضو جناح 5 نفره بر موارد چالش برانگیز دیگری انگشت نهاد. خاموشی کولرهای ایستگاه اتوبوس مکانیزه، هزینه تبلیغات شهرداری در عین سردادن شعار خدمت بی منت، استفاده از خودروهای شهرداری برای استفاده های شخصی، حضور یک نفر در هیات مدیره 9 سازمان شهرداری مواردی بود که دریس مطرح کرد.

قبل از آنها البته ناصر کعبی و مریم نصاری نقدها و سوالاتی مطرح کرده بودند. کعبی از اولویت های شهر پرسید و عدم طراحی لازم برای بازارجمعه شطیط را مطرح کرد. نصاری درباره علل عدم تکمیل پل روبروی دانشگاه آزاد پرسید، ازعدم نوسازی بازارچه ایستگاه گلایه کرد و راهکارهای شیرازی برای جمع آوری آب های سطحی در هنگام بارندگی را جویا شد. از جناح 8 نفره تنها دکتر بهشتی بود که نقدهایی را به عملکرد شیرازی وارد کرد. او که البته در طیف موافقان شیرازی قرار دارد از خدمات شهری که بعضا حتی در مناطق مرکزی شهر هم ضعف دارد و نیز بی انگیزگی بعضی از نیروهای شهرداری و بی کیفیتی آسفالت مورد استفاده انتقاد کرد. سیدفیاض موسوی در مقام آخرین اظهارنظر کننده

نوبت به سوالات اصحاب رسانه رسید و خبرنگار فارس نخست اظهارات شیرازی در خصوص اینکه مردم از عملکردش اظهار رضایت می کنند را زیر سوال برد سپس پیکان نقد را به سمت سازه ای گرفت که شیرازی آبروی خودش می داند. این خبرنگار به نقل از کارشناسانی نامعلوم گفت که باید پل کابلی میدان ابوالحسن که شش ماه بیشتر از ساخت آن نمی گذرد را به دلیل نوع بد مهندسی اش تخریب کرد. او همچنین گفت که رضایتمندی از شهردار را در میان مردم ندیده است.

مهرداد معماری از وبسایت دانشنامه نیوز آبادان در خصوص پاداش های معلق گرفته به شهردار پرسید، آرش قلعه گلاب در خصوص عدم تکمیل بوستان.... سوالی کرد و داریوش معمار از بالا نبودن کیفیت برنامه های شهردار سخن گفت و از ضمانت های اجرایی برنامه شهردار پرسید. تبلیغات بیش از حد شهردار از دیگر موارد کورش کرمپور به تحلیل وضعیت جلسه پرداخت. سعید حافظی هم از تبلیغات زیاد شهردار انتقاد کرد، روندهای پیش گرفته در جلسه گذشته را شائبه انگیز خواند و درخواست کرد شهرداری لیست رپرتاژهای منتشر شده یکی از نشریات همسو با جریان حامی شیرازی و اساسا کل نشریات محلی را منتشر کند.

بعد از صحبت های خبرنگاران یک شهروند به صحبت و مواردی از مشکلاتی را که در شهرداری لاینجل مانده بود مطرح کرد.

پاسخ شیرازی به نقدها

شیرازی در خصوص مسقف نبودن بازار جمعه شطیط گفت که بازارهای جمعه در همه جا چون مقطعی است باید زیر آسمان های خدا باشد و هیچ برنامه ای برای مسقف کردن آن ندارم.

شیرازی در پاسخ به مریم نصاری گفت: بازار ایستگاه هفت یکی از معضلات شهر آبادان است. ما در نظر گرفتیم که این بازار را به واسطه مشکلاتی دارد تملک قهری کنیم. تملک قهری مجوز استاندار را می خواهد. بازار ایستگاه هفت قریب 7 میلیارد تومان پول می خواهد که تملک شود. تا این لحظه نتوانستیم تامین کنیم. 650 میلیون تومان پول در صندوق دارد که برای خرید سه مغازه هم کافی نیست. البته در اولویت ماست و امیدواریم بدون اینکه قطره ای خون از بینی کسی بیاید کار را به سرانجام برسانیم.

برنامه ام را در دو ساعت تهیه کردم!

شیرازی نقد حنظل عیدانی به برنامه اش را با تاکید بر عملیاتی بودن پاسخ داد و گفت برنامه اش را برای یک دوره 4 ساله تهیه کرده است. او در خصوص مدارک پایین مدیران شهرداری گفت در سراسر کشور چنین است اما شهرداران مناطق ما و معاونان ما دستکم لیسانس را دارند.

شیرازی در خصوص بافت مناطق شرکتی واگذارشده گفت: طرح بلوار قدس توسط مشاور در دست تهیه است. یکی از کارهای خوب ما صدور مجوز ساخت در مناطق شرکتی است چون قبلا مناطق کارگری تحت پوشش میراث فرهنگی بود. خدمت بزرگی که انجام شد این بود که ساخت و ساز بیش از دو طبقه را در مناطق شرکتی بر اساس عرض گذر مجوز می دهیم.یعنی تابوی میراث فرهنگی را شکاندیم. گفتیم هرجا ثبت اثر ملی است ارائه دهند که بیش از 50 مورد نبود.

شهردار آبادان در پاسخ به اظهار نظر جنامی مبنی بر کپی پست بودن برنامه ارائه شده اش گفت: من اصلا فرصت نمی کنم بروم در اینترنت. بنده در دوساعت این برنامه را نوشتم. این حاصل معلومات، تجربیات من در شهرهای مختلف استان بود و در اینترنت نمی توانید آنچه نوشته ام پیدا کنید.

شیرازی در پاسخ به عدم توجه اش به مناطق حاشیه شهر لیست کارهایش در مناطق حاشیه ای را ارائه کرد.

سوال جنجالی جنامی مبنی بر ذکر نام شیرازی در یک پرونده در دادگستری استان را، شیرازی با این جمله پاسخ داد که هیچ پرونده ای در هیچ محکمه ای ندارم و می توانم اعلام کنم که پاک ترین شهردار دنیا هستم! در دوره های قبل برای عده ای از کارکنان شهرداری پرونده هایی در دادگاه مطرح شده بود که بنده را به عنوان مطلع و مسوول دستگاه خواست که در خصوص موارد مطرح شده اظهارنظر کنم.

شیرازی در مورد عدم بکارگیری مدیران بومی به آشفته بازار شهرداری همزمان با مسائل قضایی برخی اعضای شورای سوم اشاره کرد که به گفته او باعث شده بود شهرداری حیاط خلوت جریانات سیاسی شود. او گفت: من باید فرصت می داشتم کار نیروسازی را در آبادان انجام بدهم. با توجه به شناخت کنونیم از نیروهای بومی معتقدم الان مستعد گرفتن مسوولیت هستند.

شیرازی در پاسخ به انتقاد یسری دریس مبنی بر خرابی کولرهای ایستگاه های اتوبوس و بسته بودن برخی از آنها گفت: من هر روز بازدید میدانی دارم و از اینکه می بینیم مردم آبادان مثل اروپا در این ایستگاه ها نشسته اند و منتظر اتوبوس هستند لذت می برم. سه از این ایستگاه ها کولرشان سوخته که دو تای آن تعمیر شده است. کولر خانه من هم می سوزد.

شیرازی حضور یک نفر در هر 9 سازمان شهرداری را تکذیب کرد. ممکن است یک نفر دبیر این 9 سازمان باشد اما دبیر، عضو هیات مدیره نیست و پاداش نمی گیرد. در خصوص ماشن های اداری هم بگویم که اینها ماشین های خود مدیران است که با شهرداری قرارداد بسته اند و ماشین شهرداری نیست. اگر خطایی هم شده گزارش دهند برخورد می کنیم.

انتقادات اعضای شورا شاید درجه حرارات پاسخگویی شیرازی بالا برده بود اما شیرازی نشان داد که چقدر به پل کابلی اش حساس است چندانکه در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفته بود کارشناسانی گفته اند این پل باید خراب شود تلاطم چهره اش نمود چشمگیر یافت. او پرسید کی گفته است که پل کابلی باید خراب شود. تاخیر 400 ثانیه ای که قبل از آن در مسیر بود چه زود فراموش شد. پل کابلی بسار فنی است. توسط فرانسوی ها و چینی ها مورد بررسی قرار گرفته و هفت گوشه دلم بابت این پل راضی است. اصلا کسی جرات این پل را تخریب کند را مردم اجازه نخواهند داد.

شیرازی تلاش کرد به انتقادات پاسخ دهد اما ضیق وقت سوالاتی را بی جواب تفضیلی گذاشت و بعضی ها پاسخ ها اعضای شورا را قانع نکرد، چندانکه یسری دریس در مصاحبه ای گفت که جواب های شهردار او را قانع نکرده است. ظهر دوشنبه آشکار خواهد شد که چند نفر با این نماینده مخالف، موافق هستند.

منبع : فیدوس


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
شوشتری
|
Canada
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
comment
0
1
comment آقا شیرازی ما مردم شوشتر همیشه منتظر برگشتنتون هستیم.
comment
وجدان بیدار آدمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
comment
0
0
comment شما هم بله.. شما هم حرفای آقای احمدی نژاد رو میزنید..بعدم گند 16 میلیاردیش دراومد...پس باش تا صبح دولتت بدمد...آه از دل آبادنیها و شهرشون...منکه چند سال میرمو میام هیچ تغییر چشمگیری ندیدم...ضری المثلی معروف مگوید: مشک آنست که ببویید،نه آنکه عطار بگوید ؟؟؟
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment اقای شیرازی از بس که تعریفت کردیم انگار چششت زدیم! قرار بود پروژه های در آبادان اجرا بشه که الان سه سال از آنها می گذرد ولی هیچی نمی بینیم 1زیرگذر میدان طیب2پارکینگ طبقاطی اروند ووو
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
comment
0
0
comment دوستت داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار