اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پیشنهادی در کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی مطرح شده است که در صورت تصویب، مشترکان پرمصرف در گام نخست جریمه می شوند و در صورت ادامه، انشعاب آنها قطع می شود.
به گزارش ایرنا، «حمیدرضا جانباز» امروز (شنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور، افزود: در موضوع تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی - مصوبه ماده هشت هیات وزیران - موضوع جریمه و قطع آب مشترکان پرمصرف مطرح شده است.

وی با یادآوری اینکه 75 درصد مشترکان آب، الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، گفت: هفته گذشته پیشنهادی برای جریمه مشترکان پر مصرف به این کارگروه تخصصی تقدیم کرده ایم که در هفته جاری یا هفته آینده تصویب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: این پیشنهاد در صورت تصویب و اجرا، بین 10 تا 20 درصد بازدارندگی خواهد داشت.

وی افزود: جریمه مشترکان در پله های نخست 10 تا 20 درصد است و در پله های بالا – یعنی مشترکانی که آب مصرفی آنها چند برابر الگوی مصرف باشد - تعرفه ها به قیمت تمام شده آب می رسد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته هیات وزیران در مصوبه ای تعرفه های آب و برق را هفت درصد افزایش داد.

اکنون قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شهری یک هزار تومان است اما به قیمت 400 تومان عرضه می شود؛ همچنین قیمت تمام شده هر مترمکعب آب روستایی یک هزار و ٢٠٠ تومان است اما به ازای هر مترمکعب، ١٠٠ تا ١٢٠ تومان از مشترکان دریافت می شود.

بنابراین، افزایش هفت درصدی نرخ آب، قیمت هر مترمکعب آب برای مشترکان شهری را فقط 28 تومان و برای مشترکان روستایی هفت تومان افزایش می دهد.

در شرایطی که تابستان امسال، 334 شهر با جمعیت 34.5 میلیون نفر تحت تنش آبی قرار دارند، اصلاح قیمت ها می تواند تا حدودی منجر به اصلاح بدمصرفی ها شود.

قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق اکنون یک هزار و 100 ریال است که تا پیش از تصویب هیات وزیران متوسط فروش هر کیلووات ساعت660 ریال بود که با افزایش کنونی، 46 تومان به آن اضافه می شود.

به عبارتی دیگر، با اینکه قیمت آب و برق هفت درصد افزایش یافته است، وزارت نیرو به ازای هر متر مکعب آب شهری 572 تومان، به ازای هر متر مکعب آب روستایی یک هزار و 83 تومان و به ازای هر کیلووات ساعت برق 400 تومان مابه التفاوت پرداخت می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار