اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
استاندار خوزستان:اشتغال بیش از ۳۲ هزار نفر و معیشت ۱۵۰ هزار خوزستانی به کشت نیشکر وابسته است / لزوم تامین منابع مالی از سوی شرکت نفت ، پتروشیمی و صنایع فولاد در خوزستان برای پرداخت معوض کشت
شریعتی: ایجاد یاس در افکار عمومی تبعات جبران ناپذیری برای زندگی مردم ایجاد می کند و وقتی نتوانیم معیشت مردم را در حداقل ها تامین کنیم ، جامعه خوزستانی برای زندگی در این استان دلسرد می شوند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: به دلیل وابسته بودن معیشت ۱۵۰ هزار خوزستانی به کشت نیشکر نمی توان این کشت را در استان متوقف کرد.

غلامرضا شریعتی عصر سه شنبه ١٨ اردیبهشت ماه ٩٧ در شورای آب استان خوزستان با تاکید بر لزوم تامین آب برای کشت نیشکر گفت: ما نمی توانیم کشت گیاه نیشکر را در خوزستان تعطیل کنیم به این دلیل که کشت نیشکر یک کشت دائمی است و اشتغال بیش از ۳۲ هزار نفر و معیشت ۱۵۰ هزار خوزستانی به این کشت وابسته است.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی به کشت گیاهان فصلی آبی تعلق نمی گیرد، گفت: آب مورد نیاز برای شرب، نخیلات، باغات، صنایع و نیشکر باید توسط شورای آب تخصیص داده شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به موارد ذکر شده، گفت: برای اینکه استان خوزستان محل سکونت و زندگی باقی بماند و مردم بتوانند در این استان زندگی کنند باید راهکارهای لازم را برای تامین آب شرب و کشت های دائمی مثل نیشکر که محل درآمد مردم این استان است ، به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اختلاف دیدگاه در بحث تخصیص آب نباید منجر به این شود که اختلالی در زندگی مردم به وجود بیاید، خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار گرفته ایم و اگر به اختلافات در توزیع آب دامن بزنیم به اهدافی که برای گذر از بحران های آبی تعریف کرده ایم، دست پیدا نمی کنیم و به ناامیدی در استان دامن زده می شود.

شریعتی خاطر نشان کرد: ایجاد یاس در افکار عمومی تبعات جبران ناپذیری برای زندگی مردم ایجاد می کند و وقتی نتوانیم معیشت مردم را در حداقل ها تامین کنیم ، جامعه خوزستانی برای زندگی در این استان دلسرد می شوند.

وی درباره تشکیل صندوقی برای پرداخت معوض کشت ، گفت: برای پرداخت خسارت به کشاورزان و پرداخت معوض کشت ، باید شرکت نفت، پتروشیمی ها و صنایع فولاد در خوزستان منابع مالی تشکیل یک صندوق را در خوزستان تامین نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار