اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
معاون رییس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان:
نوبخت: اقدامات مناسبی انجام شده است، البته هنوز مردم ما در سختی هستند. چطور می‌توانیم با این شرایط بگوییم مشکلات آنها را حل کرده‌ایم. برای جبران عقب ‌ماندگی‌ها و کسب رضایت مردم، راهی جز همکاری با یکدیگر نداریم.
به گزارش شوشان محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال 97 که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولین بیان داشت: عملکرد و کارهای انجام شده را با توجه به مطالبات مردم مقایسه کنیم، این دو با یکدیگر فاصله قابل توجهی دارند و ما وظیفه داریم آنها را حل کنیم زیرا وضع موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب یا ایده آل و نه متوسط فاصله زیادی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مردم خوزستان در مواقع مختلف به صورت چشمگیری ایثار کردند و حق بزرگی به گردن ما دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و زیربنایی استان ها در نظر گرفته شد اما اولین انتظار مردم خوزستان این است که دولت و مجلس سهم این استان را متفاوت ببینند.

نوبخت بیان کرد: بر اساس آنچه که نمایندگان مردم در مجلس با توجه به پیشنهاد دولت عمل کردند؛ از عدد ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر شده، سهم خوزستان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و قانون متوازن که باید به صورت کلی به کل کشور اختصاص داده شود بالغ بر دو هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان بوده که از همه استان های کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: قطعا در مقابل نیازهای استان، این عدد، عدد قابل توجهی نیست اما نسبت به توانایی کشور نشان می‌دهد که توجه خاصی نسبت به خوزستان وجود دارد. خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها به جهت استحقاق و عدالت، سهم بیشتری را دریافت کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص طرح 550 هزار هکتاری گفت: فاز اول طرح آماده بهره ‌برداری است. امیدوارم هر چه زودتر فاز دوم نیز آغاز شود. همه تلاش خود را می‌کنیم تا این طرح که از سوی مقام معظم رهبری به خوزستان اختصاص داده شده است، اجرا شود.

نوبخت با بیان اینکه هر نکته ای که رئیس جمهور اعلام و یا تعهد و قول بدهد مسئولیت اجرایی آن را برعهده داریم، اظهار کرد: برنامه و بودجه و استخدام از وظایف و اختیارات شخص رئیس جمهور است و می تواند تفویض اختیار کند که رئیس جمهور نیز این اختیارات را به من واگذار و باید در این زمینه همه اقدامات لازم را انجام دهم.

وی افزود: اقدامات مناسبی انجام شده است، البته هنوز مردم ما در سختی هستند. چطور می‌توانیم با این شرایط بگوییم مشکلات آنها را حل کرده‌ایم. برای جبران عقب ‌ماندگی‌ها و کسب رضایت مردم، راهی جز همکاری با یکدیگر نداریم.
























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار