اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
برای اولین بار در کشور بزرگترین مرکز عملیات برق جنوب کشور با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد ریال در کلانشهر اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دراین مراسم بیان داشت: پس از بحران سال ۹۵ در شبکه برق این کلانشهر اقدامات خوب و زحمات زیادی در صنعت برق خوزستان کشیده شده است که درنتیجه آن درشرایط آلایندگی ۹هزار و نهصدو نود میکروگرم، شبکه برق اهواز پایدار ماندکه شایسته تقدیر می باشد.

وی در ادامه افزود: زمانی که برق در این استان جریان پیدا کرد استانهای بسیاری از نعمت برق محروم بودند وصنعت برق خوزستان پیشروترین صنعت کشور بوده است و همچنین صنعت نفت که با چاه مسجدسلیمان فعال شد نیروگاه تمبی برق شهرو مجموعه صنعت منطقه را تامین نمود.

   شریعتی با به اشاره به عقب ماندگی خوزستان نسبت به دیگر استان ها بیان داشت:در گذشته خوزستان دارای گروه های نگهداری و تعمیرات  خطوط گرم بود و سایراستانها این گروه ها را نداشتند ولی بتدریج نسبت به این گروه عملیاتی تامین انرژي بي توجهي شد و شرايط پيش آمده و به ويژه جنگ تحميلي، افزايش هزينه هاي زندگي، توسعه استان هاي ديگر و افزايش سختي هاي خوزستان در نهايت رغبت سرمايه گذاري در اين استان کمتر شد.

استاندار خوزستان جنگ را عامل مهم عقب ماندگی خوزستان دانسته و در ادامه افزود: در زمان جنگ بسیاری از زیرساخت ها تخریب شدو به جایی رسیدیم که خوزستان با وجود اینکه ۳۰ سال قبل تنها استان دارای خط گرم بود فاقد این گروه شد و دیگر مناطق در حال توسعه و رشد بودند بطوریکه زمان وقوع بحران، مشهد یک هزار و اصفهان یک هزار و ۴۰۰ کلید گازي داشتند و در اهواز فقط ۷۵ کليد گازي وجود داشت که تعدادي از آنها نيز کار نمي کرد.

غلامرضا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: خوزستان بیشترین مصرف برق کشور بعد از تهران را دارد و  با توجه به رشد مصرف انرژی پیش بینی می شود که در سال جاری مصرف برق در تهران ۹ هزار و ۲۰۰ و خوزستان هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات باشد.

وی تلاش مجموعه صنعت برق را ارزشمند دانسته و گفت: زحمات پشت صحنه برای تامین برق دردید مردم نیست ولی خروجی کار شما تلاشگران این عرصه در مواقع بحران به کمک مردم آمده و سرمایه گذاران نیز برای ورود به استان ترغیب می شوند.

استاندارخوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتیجه بخش بودن اقدامات انجام شده در برق اهواز بیان داشت: در ۸ بهمن ۹۵ با آلودگی ۱۰هزار میکروگرم این مشکل رخ می دهد و در آذر ۹۶ با آلودگی ۹ هزار و نهصد و نود و یک میکروگرم کمترین قطعی برق رخ می دهد که این نتیجه همین زحمات زیرساختی است که در این مدت انجام شده و البته اول راه هستيم.

شریعتی با گلایه از میزان قطعی برق مشترکان خوزستان نسبت به دیگر مناطق بیان داشت: در حال حاضرقطعی برق به ازای هر مشترک در سال  یک هزار دقیقه و در خراسان تنها ۷۲ دقیقه است ولی با وجود تلاش های خوبی که در صنعت برق  انجام می شود این مقدار خاموشی لایق خوزستان نیست که باید شاهدکاهش قابل توجه آن باشیم .

    وی با اشاره به اهتمام دولت برای بهبود شرایط استان گفت: رئیس جمهور محترم و دولت در کنار خوزستان هستند و برای بهبود شرایط اهتمام ویژه ای دارند و با وجود مضیقه های مالی، بیشترین اعتبارات اختصاص داده شده است و با مصوبه ای که از هیئت دولت گرفتیم مقرر شد تا ۱۴ پستGIS در استان خوزستان تأسیس شود.

دکترغلامرضا شریعتی در پایان سخنان خود گفت: در مدت پس از بحران مدیریت و مجموعه برق اهواز زحمات زیادی برای بهبود وضعیت شبکه کشیده اند و مدیرعامل محترم توزیع برق اهواز برای پایان سال جاری نصب ۷۰۰ کلید را وعده داده که از خبرنگاران محترم تقاضا می کنم اين وعده را پيگيري کنند ولي تاکيد دارم  ظرف دوسال آینده یک هزار و ۸۰۰ کلید نصب شود.

در ادامه این مراسم  سعیدآقائی معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز درخصوص جزئیات این پروژه بزرگ  گفت: نتیجه ماهها تلاش و برنامه ریزی برق اهواز جهت افتتاح مرکز نگهداری و تعمیرات شبکه برق، حاصل حمایت همه جانبه استاندار محترم و عزم و اراده جدی مجموعه صنعت برق برای پایداری شبکه مي باشد که بدست مديران، مهندسان وکارگران گمنام و زحمتکش برق اهواز به مرحله اجرا رسيد.

   وی در ادامه افزود: بعد از بحران سال ۹۵ که بدلیل تغییر اقلیم و گرد و خاک با منشاء داخلی، خسارات زیادی به شبکه برق وارد شد که از ابتدای سال ۹۶ تاکنون تلاشهای زیادی برای جلوگیری از حوادث مشابه صورت گرفته است که  امورنگهداری وتعمیرات شبکه فشار متوسط غرب اهواز در همين راستا به بهره برداري رسيد.

آقائی در ادامه افزود: برای افتتاح مرکز نت غرب اهواز اقدامات زیادی از جمله آموزش سیمبانان مجرب با هزینه ۴میلیارد ریال، تهیه ۵ دستگاه بالابر عایق بوم، ۸دستگاه بالابرمعمولی، ۹دستگاه ماشین مقره شوی وخریدتجهیزات نوین با اعتباري بالغ بر ۲۲۰ميليارد ريال صورت گرفته است و هم اکنون مرکر نگهداري و تعمير شرق اهواز نيز در حال احداث مي باشد و تلاش داريم تا با استفاده از عمليات خط گرم مدت زمان خاموشي را به حداقل رسانده و زمينه آسايش مردم و رونق کسب و کار را دراين شهر فراهم نمائيم.








روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار