اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
مدیرکل پست خوزستان:
مدیرکل پست خوزستان گفت: ما در سال گذشته توانستیم بیش از 32 میلیون مرسوله پستی در استان خوزستان قبول و به اقصی نقاط کشور ارسال کنیم. 

مهران حموله در حاشیه نمایشگاه الکامپ اهواز با حضور در غرفه ایسنا خوزستان، با بیان این‌که امروزه پست نسبت به پست‌های سابق تغییر زیادی کرده است، گفت: پست امروز در سه جنبه اساسی فعالیت می‌کند که شامل جنبه خدمات فیزیکی، خدمات مالی و خدمات الکترونیکی هستند. امروز بازار بزرگی تحت عنوان تجارت الکترونیکی و خرید و فروش اینترنتی وجود دارد.

وی افزود: در استان خوزستان بیش از 350 فروشگاه مجازی طرف مقابل ما هستند. در سال گذشته بالغ بر 380 هزار خرید و فروش اینترنتی در بستر پست خوزستان قبول و توزیع شده است. در زمینه خدمات الکترونیک که امروز نیاز اولیه مردم است می‌توان به سیستم‌های رهگیری مرسولات، صندوق‌های هوشمند و پروژه‌هایی در قالب جی‌نف و سیماک اشاره کرد.

مدیرکل پست خوزستان گفت: سیماک سامانه یکپارچه املاک کشور است که در راستای بحث اقتصاد مقاومتی به وزارت ارتباطات محول شد و پست خوزستان یکی از پیشگامان در این حوزه است و کارگاه آموزشی آن در سال گذشته به دست وزیر ارتباطات راه‌اندازی شد. از بهترین مزایای آن می‌توان به جلوگیری از زمین‌خواری، جلوگیری از تردد مردم و صرفه‌جویی در وقت، انرژی و هزینه‌های مردم اشاره کرد. ما در گام اول موفق شدیم که هفته گذشته 50 نفر از جامعه هدف که 1500 نفر از آن‌ها در اهواز هستند را آموزش دهیم و اکنون این سامانه آماده بهره‌برداری در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

حموله ادامه داد: در بحث جی‌نف نیز یکی از شاخص‌های اصلی در فعالیت‌های پستی که امسال دیده شده، ژئوکد کردن تمام کدهای پستی است. پیش ‌زمینه این کار تهیه نقشه‌های پارسل‌بندی شهری است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط موفق شدیم این نقشه‌ها را از ثبت اسناد دریافت کنیم. تمام کدهای پستی که به عنوان کدهای مکان در استان وجود دارد در این نقشه‌ها بارگذاری شده و تا دو سال آینده باید تمام سازمان‌های مرتبط تمام اطلاعات در خصوص املاک را در این نقشه‌ها بارگذاری کنند.

وی با بیان این‌که خدمات پایه پست، خدمات مهمی هستند، عنوان کرد: خدماتی که در سطح استان خوزستان پیشگام هستند، خدمات نیابتی است که به نیابت از سازمان‌ها توسط پست انجام می‌شود. امروز بیش از 350 خدمت در پست استان خوزستان به نیابت از دستگاه‌ها به مردم ارائه می‌شود که از نمونه‌های آن می‌توان به کارت ملی هوشمند اشاره کرد که بیش از 320 باجه خدمات کارت ملی هوشمند توسط مجموعه پست خوزستان تجهیز شده است.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: بحث دیگر، خدمات مربوط به شناسنامه است که بیش از 15 خدمت از ثبت اسناد توسط پست انجام می‌شود و بهترین مزیت آن جلوگیری از تردد مردم است. ما در سال گذشته توانستیم بیش از 32 میلیون مرسوله در استان خوزستان قبول و به اقصی نقاط کشور ارسال کنیم.

حموله با بیان این‌که برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های اصلی پست خوزستان است، گفت: خوزستان یکی از استان‌های پیشگام در این زمینه است. بحث جی‌نف و سیماک از برنامه‌های اصلی در این راستا هستند، همچنین توسعه بازار از اولویت‌های اساسی پست خوزستان است.

وی تصریح کرد: امسال دو بخش خصوصی نیز فعالیت خود را در کنار پست آغاز می‌کنند که موجب ایجاد یک فضای رقابتی خواهد شد و در این زمینه انتخاب مردم، نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. همچنین شرکت ملی پست نگاه ویژه‌ای به توسعه و کیفیت خدمات پستی که 35 شاخص برای آن‌ها تدوین شده است، خواهد داشت.

مدیرکل پست خوزستان افزود: نقشی که پست می‌تواند در زمینه اشتغال داشته باشد، واقعیتی است که باید به آن توجه شود و در بخش خدمات، تأثیرگذاری آن در اشتغال بسیار زیاد خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار