اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
مهر اله رخشانی مهر گفت: سالانه ۴۸۰ میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه ساز و فرهنگ ریشه دار ایثار و وقف به بخش ساخت و ساز مدرسه کشور تزریق می شود.

مهر اله رخشانی مهر، در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان که پیش از ظهر مروز برگزار شد، با بیان اینکه برای داشتن کشور توسعه یافته تنها نباید به جاده ها، پل ها، زیرگذر یا روگذر کرد، اظهار کرد: توجه به دانش آموزان یک کشور مهم استپ؛ کشوری توسعه یافته است که دانش آموزان آن توسعه یافته و خلاق باشند.

وی با بیان اینکه آموزش مناسب جز با گرامیداشت شأن و مقام معلم و همچنین قراردادن زیرساخت های مناسب برای دانش آموزان و معلمان محقق نمی شود، افزود: من یک دانش آموز عشایری هستم و به نظرم امروز نقطه عطف زندگی ما حضور خیران مدرسه ساز در حوزه آموزش و پرورش است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد مدارس کشور توسط  خیران و ۲۰ درصد مدارس از سوی  نهضت خیران مدرسه ساز ساخته شده است، بیان کرد: سالانه ۴۸۰ میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه ساز و فرهنگ ریشه دار ایثار و وقف به بخش ساخت و ساز مدرسه کشور تزریق می شود.

وی ادامه داد: خواستار توجه ویژه به موضوع محیط زیست در حوزه حمل و نقل، پسماند، مدیریت مصرف و انرژی های نو به همکاری خیران در زمینه فرهنگ سازی هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با تأکید بر لزوم ساخت مدارس سبز گفت: موضوع مکان یابی، دسترسی و عدالت آموزشی نیز از دیگر تقاضاهای ما برای ساخت مدارس است.

وی اظهار کرد: در کشور بیشتر به دنبال کاهش مسیر بین خانه تا مدرسه دانش آموز هستیم در حالی که در خارج از کشور در این مسیر حرکت می کنند که تعداد مدارس یک تا سه کلاسه را کاهش و مجتمع آموزشی راه اندازی کنند.

رخشانی مهر بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر منابع کافی برای نگهداری مدارس نداریم و شاید آموزش های لازم را نیز تاکنون نداشته ایم؛ تقاضا داریم که خیران نیز نظارتی بر موضوع نگهداری مدارس داشته و منابع مالی مورد نیاز آن را هم تأمین کنند.

















مهر/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار