اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
نوه شیخ 'قاسم بن محمد آل ثانی' در صفحه توییتر خود با انتقاد شدید از پادشاه عربستان در خصوص سکوتش در قبال تحولات اخیر فلسطین و قدس، نوشت: این دومین ماه رمضان پس از آغاز بحران عربستان با قطر است که قطری ها از سفر به عربستان و ادای مراسم حج عمره محروم می شوند.
مریم آل ثانی نوه پایه گذار کشور قطر در مطلبی با انتقاد شدید از 'سلمان بن عبد العزیز' پادشاه عربستان، نوشت: کسی که مسجد الاقصی را به دشمن می فروشد، نمی تواند قابل اعتماد برای حفاظت از کعبه باشد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، نوه شیخ 'قاسم بن محمد آل ثانی' در صفحه توییتر خود با انتقاد شدید از پادشاه عربستان در خصوص سکوتش در قبال تحولات اخیر فلسطین و قدس، نوشت: این دومین ماه رمضان پس از آغاز بحران عربستان با قطر است که قطری ها از سفر به عربستان و ادای مراسم حج عمره محروم می شوند.

وی نوشت، پادشاه عربستان و 'محمد بن سلمان' پسرش، زنان و مردان قطری را برای بار دوم از زیارت خانه خدا محروم کردند. آنها از حرمین شریفین به عنوان ابرازی برای ایجاد دشمنی و نفرت علیه مردم قطر استفاده می کنند. پادشاه عربستان کسی است که به مسجد الاقصی خیانت کرد و کسی که به الاقصی خیانت کند، برای حفاظت از کعبه قابل اطمینان نیست.

هیات بین‌المللی نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین شریفین بارها نظام سعودی را به نقض حرمت اماکن مقدس و بهره برداری سیاسی از دین متهم کرد.

این هیات پیشتر در گزارشی تصمیم بن سلمان برای احداث کنیسه در میان اماکن مقدس مسلمانان را محکوم کرد.
سعودی ها همچنین در رفتاری ناشایست و غیرقانونی، حج گذاران را از دسترسی به آب چاه زمزم محروم کردند، به نحوی که هیات یاد شده در آوریل 2018 (فروردین /اردیبهشت) در گزارشی فاش کرد که مقامات سعودی برای چاه زمزم مالیات وضع کرده و آنها در مکه و مدینه می فروشند.

عربستان که خود را متولی اماکن مقدس مسلمانان معرفی می کند، برابر اقدام روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه آمریکا در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، تنها به سکوت متوسل شد.

تظاهرات مردم نوار غزه در همان روز که در اعتراض به این اقدام آمریکا برگزار شد، به دست نظامیان اشغالگر به خاک و خون کشیده شد و در جریان آن 62 فلسطینی شهید و حدود 3 هزار تن دیگر زخمی شدند.

عرب ها تاکنون دو اجلاس اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی اقدام آمریکا و کشتار مردم غزه برگزار کردند که از حد محکومیت رژیم صهیونیستی فراتر نرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار