اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
گرین کارت صرفا مجوزی برای ورود و خروج است اما تابعیت یک حق برای دولت پذیرنده ایجاد می کند که از تبعه خود در هر شرایطی حمایت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد در خصوص دوتابعیتی‌های دولت که طی گزارشی منتشر شده است، گفت: این گزارش هنوز در کمیسیون امنیت رأی گیری نشده و نهایی نیست از این رو آمار اعلام شده جای بحث دارد.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با بیان اینکه گرین کارتی ها دوتابعیتی محسوب نمی شوند، گفت: افراد دارای گرین کارت با دوتابعیتی ها به لحاظ حقوقی متفاوت هستند.

نماینده مردم مسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به توضیح تفاوت گرین کارت و تابعیت دوگانه پرداخت و اظهار داشت: گرین کارت صرفا مجوزی برای ورود و خروج است اما تابعیت یک حق برای دولت پذیرنده ایجاد می کند که از تبعه خود در هر شرایطی حمایت کند.

وی در ادامه تابعیت دوگانه برای افراد را جرم ندانست و افزود: با این حال حضور افراد دوتابعیتی در مناصب حساس و مدیریتی جای نگرانی داشته و غیرقانونی است.

گودرزی همچنین با اشاره به گزارشی درخصوص دوتابعیتی های دولت که تعداد آنها 210 نفر ذکر شده، گفت: این گزارش هنوز به سمع و نظر بسیاری از اعضای کمیسیون امنیت ملی نرسیده است و در حال حاضر صرفا بررسی صورت گرفته اما هنوز تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: قطعا مخالف صد در صد حضور دو تابعیتی ها در مناصب مدیریتی هستیم اما گزارشی که در رسانه ها آمده نهایی نیست و باید تکمیل شود چنانچه در جلسه ای که این گزارش مطرح شد اعضای کمیسیون در حد نصاب نبودند و رأی گیری هم صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین ایرادی به مدیرانی که فرزندان آنها دارای تابعیت دارند نمی رود و مشکلی برای حضور آنها در دولت نیست./
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار