اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
استاندار خوزستان:
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه خرمشهر شرایط مناسبتری پیدا کرده است، گفت: در کل شرایط در آبادان و خرمشهر نسبتا در حال بهبودی و رشد است.
غلامرضا شریعتی با توجه به سالروز فتح خرمشهر و اقدامات انجام شده در جهت رفع چهره محرومیت خرمشهر اظهار داشت: طرحی در زمینه ارائه تسهیلات کم بهره در جهت ایجاد اشتغال و ارتقا سرمایه‌گذاری وجود دارد که در ازای اخذ وام 10 درصد سود بانک را استانداری خوزستان متقبل می‌شود؛ در همین زمینه خرمشهر و آبادان بیشترین میزان را جذب کرده‌اند به نوعی که از 400 میلیارد تومانی که در این راستا مدنظر بوده  64 میلیارد تومان به خرمشهر و آبادان اختصاص پیدا کرده است.

وی به به راه‌اندازی فولاد کاوه اروند اشاره کرد و افزود: وام‌هایی در زمینه مشاغل روستایی نیز به روستائیان خرمشهر اختصاص یافته است.

کل آب شرب خرمشهر را از طرح غدیر تامین خواهیم کرد

استاندار خوزستان خبر داد: در مدت یک ماه آینده کل آب شرب خرمشهر را از طرح غدیر تامین خواهیم کرد که دیگر از کارون برداشت نشود در این جهت نیز به تدریج روستاها به طرح افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در روستاهای خرمشهر با کمک منطقه آزاد انجام شده، گفت: مشکلی که خرمشهر داشت وجود فقط یک مخزن آب بود بنابراین مخزن آب دوم برای این شهر نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان احداث می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر با اعتباری حدود 35 میلیون دلار با فاینانس چینی‌ها تا سال 98 نیز افتتاح می‌شود. همچنین این تصفیه خانه فاضلاب برای آبادان نیز در نظر گرفته شده که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شرایط خرمشهر نسبتا در حال بهبودی و رشد است 

وی ادامه داد: بر روی بهبود پروژه شبکه‌های فاضلاب خرمشهر در حال کار هستیم، حجم کاری که در خرمشهر در بخش فاضلاب و آب شروع شده بیش از 80 میلیارد تومان است. در حوزه برق نیز ترانس‌های جدید خریداری و نصب شد که امکان پایداری برق خرمشهر نیز بیشتر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حوزه شلمچه نیز اقدامات خوبی انجام شده که ورود بدون ویزا نمونه‌ای از این اقدامات است به طوری که تقریبا روزانه 2500 تا 3000 عراقی به آبادان و خرمشهر وارد می‌شوند و با خریدهایی که انجام می‌دهند سبب توسعه و رونق خرمشهر و آبادان خواهند شد.

وی کمک‌ به لنج‌داران و کمک به تیم فوتبال خرمشهر را از دیگر اقدامات دانست و افزود: در کل شرایط در آبادان و خرمشهر نسبتا در حال بهبودی و رشد است. بندر خرمشهر نیز مشکلاتی دارد که رفع این مشکلات در برنامه‌های ما قرار دارد.

افتتاح بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر

شریعتی با بیان اینکه خرمشهر شرایط مناسبتری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در بحث پایانه مرزی و صادراتی که از این پایانه مرزی در خرمشهر انجام می‌شود رفع مشکلات این پایانه در درستور کارمان بوده و هست.

وی گفت: در بحث آموزش و پرورش حمایت‌هایی صورت گرفته همچنین در بخش بهداشت و درمان نیز پروژه‌هایی افتتاح شده است. بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر در حال افتتاح است؛ بحث توریسم سلامت در خرمشهر مورد توجه قرار گرفته شده است.

استاندار خوزستان یادآور شد: در سال گذشته 50 میلیارد تومان کمک به توسعه خرمشهر در بودجه دیده شده بود از این رو شهرداری و دستگاه‌ها در حال انجام اقداماتی هستند؛ این بودجه برای سال 97 نیز پیش‌بینی شده است.

راه آهن کشور برای احداث خط شلمچه_بصره جدی‌تر عمل کند

وی با بیان اینکه 4خطه کردن جاده اهواز به خرمشهر نیز در دستور کار قرار داده شده، توضیح داد: پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم امسال بتوانیم احداث این پروژه را شروع کنیم همچنین راه آهن شلمچه_بصره نیز در دستور کار قرار گرفته که در همین زمینه انتظار داریم راه آهن کشور جدی‌تر عمل کند تا این کار محقق شود.

شریعتی بیان کرد: کارهای اداری راه آهن بندر امام خمینی(ره) به خرمشهر انجام شده و امیدواریم در یک ماه آینده شرکت پروژه این راه آهن تشکیل شود و بعد از آن پیمانکار کارش را برای انجام پروژه شروع کند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار