اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
ما استاندارانی می‌خواهیم که نگاه اعتدالی داشته و معتقد به برنامه‌های دولت و پاک‌دست و قانون‌گرا باشند.

وزیر کشور گفت: ما استاندارانی می‌خواهیم که نگاه اعتدالی داشته و معتقد به برنامه‌های دولت و پاک‌دست و قانون‌گرا باشند.

به‌گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که صبح امروز در بیست و دومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه در مجتمع آدینه تهران سخن می‌گفت، مهم‌ترین معیارها برای انتخابات استانداران را برخورداری از نگاه اعتدالی و اقتصادی و سابقه مفید عنوان کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: این معیارها بدان معنا نیست که استانداران نگاه سیاسی و یا فرهنگی نداشته باشند، بلکه اولویت با معیارهای ذکر شده است.

وزیر کشور گفت: ما استاندارانی می‌خواهیم که برنامه‌های دولت را قبول داشته و از نگاه اعتدالی برخوردار و پاک‌دست و قانون‌گرا باشند.

رحمانی‌فضلی افزود: بنده می‌توانستم در اتاقم بنشینم و استاندار انتخاب کنم اما با هماهنگی و مشورت نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در حال انتخاب استانداران هستم.

وی البته متذکر شد: کسی را برای استانداری به‌ من پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند 15 سال سابقه کار دارد ولی می‌بینم این فرد در این 15 سال هر کجا که می‌رود، کارها را خراب کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران دارای نگاه اقتصادی و توسعه‌ای می‌توانند تاثیرگذاری به‌سزایی داشته باشند، گفت: تلاش ما این است که در استانداری‌ها از افرادی با گرایش‌های مختلف استفاده کنیم.

رحمانی‌فضلی با ابراز رضایت از معرفی استانداران جدید تهران و مازنداران در روزهای اخیر، انتخاب آنها را محصول رویکرد مشورتی و تعاملی و این رویکرد را بهترین راه برای این منظور دانست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در 34 سال گذشته با وجود همه فشارها توانسته مقاومت کند، متذکر شد: اینکه امروز دشمنان همچنان تأکید می کنند ایران باید کنترل شود، نشانه قدرت نظام اسلامی است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه امروز ایران در همه تحولات منطقه‌ای نقش دارد و جایگاه کشورمان مؤثر و البته تهدیدها هم جدی است، اظهار داشت: قبل از تحریم‌ها صد میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم.

رحمانی‌فضلی افزود: اکنون باید این کشور را با کشوری که یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت دارد مقایسه کرد و پرسید چه می‌شود که در مسیر حرکت به سمت پیشرفت به‌گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که آمار ساخت‌وساز در شأن ملت ایران نیست؟

وی اضافه‌ کرد: مقام معظم رهبری دهه پیش رو را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند که محور اصلی این پیشرفت از نظر ایشان، اقتصاد و علم است.

وزیر‌ کشور از تورم، بیکاری، اشتغال و تولید به عنوان مشکلات جامعه امروز ایران یاد کرد و گفت: تحریم جدی‌ترین تهدیدی است که علیه ما توسط دشمن صورت گرفته و تحلیل آنها این است که کشور ما به وسیله تحریم دچار مشکل می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اقتصاد، استراتژیک‌ترین موضوع کشور است، افزود: سبک زندگی در حوزه اقتصاد باید به‌گونه‌ای باشد که هم مطالبات را پاسخ دهیم و هم دشمن را شکست دهیم و هم پیشرفت کنیم و این پیشرفت اقتصادی تبدیل به یک الگوی اقتصادی جهانی شود.

وی دلیل عدم دستیابی به عدد مطلوب رشد را نوع برداشت از مسائل و موضوع مدیریت عنوان و تصریح کرد: عوامل تاریخی و عواملی چون فقدان سرمایه کافی و عقب‌افتادگی در عرصه تکنولوژی نیز موجب عقب‌افتادگی کشور شده است.

وزیر کشور گفت: امروز همه عوامل توسعه اقتصادی مهیاست و ما در این بین فقط به بستری نیاز داریم که این عوامل در مسیر این بستر با یکدیگر تلفیق شود.

رحمانی‌فضلی افزود: این بستر، سرمایه اجتماعی، مبانی اخلاقی و اعتقادی، امانتداری، صداقت، وفاداری و پاکی است و اقتصادی که نتواند در بستر سلامت اعتقادی حرکت کند، دچار کندی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه اجتماعی خاطر نشان کرد: سرمایه اجتماعی به‌معنای مجموعه قوانین، هنجارها و ارزش‌هاست که در اندیشه ما نقش بسته و در رفتارمان تجلی می‌یابد.

«در حال حاضر بستر سرمایه اجتماعی فراهم نیست و در این عرصه نمی‌توان فعالیت اقتصادی کرد و باید برای تقویت این سرمایه تلاش و وجدان عمومی را به رعایت قانون و اخلاق و اعتقادات ترغیب کنیم».

وزیر کشور، روحانیت را متولی تقویت بستر سرمایه اجتماعی معرفی کرد و گفت: ما می‌توانیم با حمایت و کمک روحانیت و با عقل و اخلاق و عمل از منابع و عناصر طبیعی ثروت تولید و کشور را بدون نفت به راحتی اداره کنیم.

رحمانی‌فضلی همچنین خاطر نشان کرد: امنیت در وزارت کشور به‌معنای امنیت پایدار و همه‌جانبه مبتنی بر رضایت‌مندی مردم، کارآمدی نظام، رعایت اخلاق و قانون در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت کشور در امر توسعه و هماهنگی امور اقتصادی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و اگر استانداران نقش توسعه‌ای داشته باشند، می‌توانند منابع مالی را تجهیز کرده و در بودجه‌نویسی استان و توزیع منابع نیز اثرگذار باشند.

«ما دنبال این هستیم که چند استان را به عنوان پروژه مخصوص معرفی کنیم و در این ارستا با تعدادی از روسای اتاق بازرگانی مذاکره کردم و قرار شد دستور کار نشست بعدی ما با آنها ارائه شیوه‌های تحول اقتصادی در استانها باشد».

وزیر کشور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه باید روحانیت به ما کمک کند تا مردم را به صرفه‌جویی تشویق کنیم، گفت: من با روحانیت ارتباط مستمر خواهم داشت و حجت‌الاسلام اکرمی را به عنوان مشاور عالی خود برای ارتباط با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه منصوب کردم.

رحمانی‌فضلی ابراز امیدواری کرد بتوان به‌منظور پیشرفت و پاسخ به دشمن و نیز رضایت‌مندی مردم، اقتصاد را در کشور با نگاه توسعه‌محور مدیریت کرد و مردم را در شأن اقتصادی خود قرار داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار